SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Friday, April 30, 2010

TEAM THINKQUEST DAN PBL SMK JELAI FELDA DI PAMERAN ICT NEGERI SEMBILAN






TAHNIAH...khusus kepada team Thinkquest dan PBL sekolah ini yang telah dipilih khas oleh Oracle dan BTP Negeri untuk mengadakan pameran pada Pameran ICT Peringkat Negeri Sembilan di padang Rantau, Negeri Sembilan. SMK Jelai Felda merupakan satu-satunya sekolah menengah di Negeri Sembilan ini yang dijemput menyertainya. Terima kasih pameran tersebut. Seramai 10 orang pelajar bersama guru telah menyertai pameran ini dengan diketuai oleh Encik Norhaslin Moksin, Cik Marniemariam dan Cik Shafarina. Turut serta adalah isteri Encik Norhaslin yang bertindak sebagai pembantu, jurugambar dan 'bank bergerak sementara' bagi menjamin keselesaan pameran ini.

Saya telah berkesempatan hadir menziarahi mereka di padang Rantau pada pagi hari pameran tersebut. Ternyata semua pelajar dan guru amat bersemangat dan menunjukkan komitmen yang tinggi. Walaupun penat dan terpaksa menyediakan pameran pada pagi berkenaan , mereka tetap bersemangat dan mampu menyediakan tapak pameran yang cukup profesional.

Ternyata pameran kita mendapat sambutan hangat pengunjung yang terdiri daripada pelajar sekolah , guru dan orang ramai. Tumpuan utama pelajar adalah klip video "Aku Anak Felda", yang memaparkan bakat lakonan pelajar sekolah ini. Klip video ini juga dipertandingkan untuk program "School Got Talent" , anjuran ThinkQuest. Rata-rata pengunjung begitu kagum dengan kehebatan program ICT

Saya juga sempat bertemu dengan Pn.Hayati Harudin, Director Of Business Development Oracle, yang menyatakan kegamuman dengan penglibatan kita khususnya sumbangan Encik Norhaslin sebagai Jurulatih Utama (JU) Kebangsaan. Untuk makluman, pelajar kita juga akan turut menyertai pertandingan di peringkat Kebangsaan dan Antarabangsa pada tahun ini. 2009, telah menobatkan kita sebagai Johan Kebangsaan dan diharapkan tahun 2010 ini , kita akan mencipta sejarah pula di peringkat Antarabangsa.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...