SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Monday, April 26, 2010

MTAQ PERINGKAT NEGERI SEMBILAN






MTAQ peringkat Negeri Sembilan telah berlangsung di SMK Bukit Jalor pada hari ini dengan perasmian penutupnya dilakukan oleh YAB Menteri Besar Negeri Sembilan. Pelbagai acara dipertandingkan. Antaranya ialah Tilawah Al-Quran, Hafazan, Bercerita dan Syarahan. Johan keseluruhan dimenangi oleh Daerah Seremban 2. Bagi peringkat sekolah rendah pula, daerah Kuala Pilah paling menonjol dengan bilangan yang banyak mencatat kejayaan. Bagi daerah Tampin hanya sekadar memenangi 1 acara sahaja.

Bagi SMK Jelai Felda , kita mahun hadapan enghantar seorang wakil daerah iaitu bagi kategori Tilawah perempuan. Namun nasib tidak menyebelahi kita. Namun, diharapkan pada tahun hadapan, tumpuan harus diberikan bagi memastikan kita mencapai kejayaan.

Namun, kehadiran saya pada majlis ini menemukan saya dengan beberapa bekas rakan sekerja di sekolah lama dan daerah Rembau. Sempatlah bercerita tentang kisah lama.

Satu perkara lagi ialah, kehebatan kumpulan nasyid ITQANS yang sungguh nampak profesional! Saya telah lama mencadangkan agar kita mengadakan karnival nasyid di sekolah kita dan sekurang-kurangnya kita mempunyai kumpulan nasyid yang hebat, Mana tahu, suatu hari kita boleh menerbitkan album nasyid kita sendiri. Bantuan rasanya tidak menjadi masalah kerana kita mempunyai jalinan dengan PERIMU iaitu Persatuan Pencinta Muzik Malaysia yang telah sanggup membantu kita merealisasikan impian tersebut. Mungkin ini boleh difikirkan oleh guru-guru agama kita. Sekurang-kurangnya kita dapat memberi jalan keluar kepada bakat seni yang hebat di kalangan pelajar sekolah ini dengan cara dan halluan yang betul.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...