SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Friday, April 9, 2010

MERANGKA PROGRAM BERSAMA YAYASAN KEMANUSIAAN MUSLIM AID MALAYSIA DAN PERIMU...















Seperti yang dijanjikan pada hari ini perbincangan untuk merangka program bersama 2 buah NGO peringkat Kebangsaan iaitu Muslim Aid Malaysia dan Persatuan Pencinta Muzik Malaysia (PERIMU), telah diadakan di bilik pengetua. Kedua-dua wakil NGO berkenaan iaitu Encik Muhammad KamarulAzizi (Muslim Aid) dan Encik Yusri (Perimu) telah mencadangkan beberap progaram usahasama( kolaberasi) dengan SMK Jelai Felda.

Melalui perbincangan berkenaan, saya mempelawa pihak Muslim Aid untuk turut sama dalam program 'Imarah Masjid Melalui ICT', yang akan turut melibatkan Majlis Agama Islam N. Sembilan, Jabatan Agama Islam N. Sembilan, Pengurusan Felda Wilayah dan SMK Jelai Felda serta 4 buah masjid di gugusan Jelai Felda ini. Pihak beliau bersetuju dan akan memantau perjalanan program dai segi penyediaan Blog masjid, mencari bahan yang sesuai dan melatih pembantu atau Ajk ICT masjid (yang akan dilaksakan,

P_ihak Muslim Aid juga menawarkan kita untuk menjalin kerjasama dengan Muslim Aid dalam program pelarian di bawah UNHCR. Jika berhasil, SMK Jelai Felda akan menjadi sekolah angkat bagi program ini dengan dana disediakan oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) melalui UNHCR! Hebat!

Untuk latihan pembinaan blog masjid, ia telah berlangsung pada jam 3,00 peatang tadi. beberapa orang pelajar telah diagih-agihkan untuk menjadi AJL ICT masjid , yang akan berperanan untuk mengendalikan blog, menyediakan bahan-bahan dn melatih AJK masjid dalam ICT.

Sasaran program ini adalah sehingga Jun, yang mana perlancaran program ini akan disempurnakan oleh YAB Dato Seri Najib Tun Razak sempena lawatannya ke Jelai 4 , dalam program penyerahan Geran kepada peneroka Felda Jelai 4.

Bagi Perimu pula, kita telah merancang penubuhan Kelab baru iaitu Kelab Rekriasi dan Kesenian bagi menampung bakat seni yang ada di sekoalh ini. Peruntukan juga akan disediakan oleh Perimu.

Sesungguhnya, terima kasih di atas bantuan dan sokongan kedua-dua wakil NGO ini yang tidak jemu-jemu membantu pihak sekolah. bagi sekolah ini adalah satu peluang untuk kita mencipta nama dan membuktikan kehebatan kita untuk menyumbang ke peringkat antarabangsa! Tidak banyak sekolah yang mendapat peluang untuk mengadakan kolaberasi dengan NGO Kebangsaan ini dan apatah lagi dengan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...