SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, May 1, 2010

SEKITAR MESYUARAT AGONG PIBG SMK JELAI FELDA











MESYUARAT AGONG PIBG SMK JELAI FELDA telah diadakan pada 29 April 2010 yang lalu dan telah dirasmikan oleh YB Dato Hjh Zainab Nasir, Exco NS serta dihadiri oleh Tuan PPD Tampin, Tuan Hj. Mad Aris Azis.

Program telah bermula pada jam 3.00 petang. Kehadiran ibu bapa dan tetamu telah disambut dengan hujan yang lebat kira-kira pada jam 2.30 petang. Walau bagaimanapun, alhamdulillah..segalanya dapat dijalankan dengan lancar, Namun kehadiran agak terjejas dengan hanya kira-kira 182 orang ibu bapa yang hadir. Seperti biasa , yang ramai hadir adalah kaum ibu...

Sempena dengan mesyuarat ini juga telah dilancarkan program, 'SATU KELUARGA ,SATU BUKU', Anjuran Pusat Sumber Sekolah. Perlancrannya amat menarik dengan YB Dato Zainab 'terpaksa' memecahkan ais yang agak tebal lagi keras untuk mengeluarkan buku di dalamnya sebagai gimik perlancaran. Apa yang diharapkan ibu bapa, guru serta semua staf sekolah dapat menyumbang ke arah program ini. Difahamkan satu pertandingan kelas terbanyak menumbang buku akan mendapat 3 bintang dalam Program Menggapai Bintang dan gambar kelas berkenaan ( 3 pemenang) akan dipamerkan di dinding berhadapan pejabat selama 1 tahun..Menarik kan..!

Pada hari berkenaan juga, YDP PIBG bagi sessi 2010-2011 telah dimenangi oleh Encik Zakaria Umar. Begitu juga dengan Naib YDP iaitu Encik Jupri. Semua AJK lama dikekalkan dan ditambah dengan ahli baru..

Pada akhir program diadakan cabutan bertuah..Menariknya hadiah cabutan bertuah ini kebanyakannya adalah berupa barangan makanan mentah seperti beras, minyak masak dan lain-lain.

Acara lain yang turut diadakan ialah penyampaian hadiah kecemerlangan SPM 2009 dan beberapa hadiah kecemerlangan PMR 2009 dan SPM 2008 yang tidak dituntut lagi. Ini merupakan hadiah daripada insentif skor A yang terdapat di sekolah ini.

Terima kasih kepada semua guru dan pihak-pihak yang telah menjayakan program ini. Segala kekurangan perlulah diatasi segera bagi memastikan ia tidak berulanga pada masa hadapan. Terima kasih kepada YB Dato Hjh Zainab yang sudi menerima undangan sekolah dan menyumbang sebanyak RM3500.00 kepada PIBG.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...