SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, February 4, 2012

THINKQUEST...SMKTTJ MENGORAK LANGKAH..











Hari ini secara rasminya SMK TTJ mula mengorak langkah lebih maju dengan penubuhan Kelab ThinkQuest den penyertaan pasukan ke pertandingan ThinkQuest ke peringkat Antarabangsa.

Jawatankuasa ThinkQuest SMK TTJ dianggotai oleh oleh Tuan Pengetua sebagai Penasihat dan Pengurusi, Encik Mohan, Cik Khalilah Kudri, Cik Norsilawati Aris, Puna Haliza Selamat, Pn. Fadhilah Mustafar Johari, Pn. Fadhilah Hashim (KB), Pn. Pakyavarthy (KB) , Pn. Chantakumari. Pasukan pelajar pula kini terdiri daripada 10 orang peserta bawah 18 tahun dan 8 orang peserta bawah 16 tahun. Pasukan ini terdiri daripada pelajar tingkatan 5 hingga tingkatan 2.

Tugas pertama pasukan ini adalah melibatkan diri dalam pertandingan ThinkQuest peringkat Antarabangsa. Bagi pertandingan ini juga pasukan SMK TTJ akan bergabung dengan pasukan SMK Jelai Felda dan SMPN 13 , Bandung ,Indonesia. Pada masa kini, pasukan di dalam proses pemilihan tajuk projek dan seterusnya akan merangka isi dan rangka kerja projek. Pihak sekolah akan menghantar 4 pasukan bagi penyertaan pada kali ini.

Bagi menjayakan projek ini , pihak sekolah telah menjemput Encik NurHaslin Moksin, Jurulatih Utama Kebangsaan ThinkQuest yang juga merupakan guru ThinkQuest SMK Jelai Felda untuk memberi taklimat dan memantau perjalanan projek ini. Untuk memastikan kejayaan projek ini, pihak sekolah akan berusaha mendapatkan peruntukan khas daripada PIBG untuk menampung segala perbelanjaan pengurusan projrk ini. Kita yakin, insyaAllah dengan sokongan dan semangat yang kukuh, pasukan kita akan memberikan saingan hebat dan mampu menggegarkan dunia ICT ThinkQuest...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...