SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, February 4, 2012

Program Elite/ KRK dan Lonjakan Saujana 2012 -4 FEBUARI 2012

















ALHAMDULILLAH...Program pertama sessi 2012 ini dapat dilangsungkan dengan cemerlang. Majlis Perlancaran dan Perasmian Program Elite, KRK dan Lonjakan Saujana pada hari ini dirasmikan oleh YB Senator Dr Yeow di ruang legas sekolah dengan dihadiri oleh semua pelajar dan ibu bapa pelajar kelas UIA, UM dan UKM dari tingkatan 1,2 dan 3. Turut hadir memeriahkan majlis pada hari ini ialah YDP PIBG, Encik Muhammad dari PPD Seremban dan para guru yang terlibat sebagai jawatankuasa dan mentor kepada para pelajar ini.

Sejumlah hampir 270 pelajar yang terlibat di dalam program ini. Di samping itu, para pelajar ini seb ahagiannya juga termasuk di dalam program Lonjakan Saujana seramai 60 orang pelajar. Program Lonjakan Saujana ini terdiri daripada para pelajar dalam kategori Terbilang (sasaran mencapai semua A), Cemerlang (sasaran minimum 6 A) dan pelajar Harapan ( sasaran Lulus).

Tujuan program ini diadakan adalah :

1. Menyediakan kelompok pelajar yang akan memacu kejayaan cemerlang sekolah di dalam peperiksaan awam nanti.

2. Mempersiapkan para pelajar dengan latihan tersusun dan pemantauan rapi sejak dari tingkatan 1 lagi.

3. Memastikan para pelajar mempunyai jumlah latihan yang mencukupi menjelang tarikh pperiksaan sebenar,

4. Memastikan pemantauan sama oleh ibu bapa di rumah di samping guru-guru di sekolah.

Para pelajar dalam program Elite dan KRK ini dibekalkan dengan buku latihan percuma sumbangan sekolah , 8 naskah seorang. Para pelajar akan membuat latihan melalui buku-buku ini mengikut jadual yang disediakan . Pencapaian dan disiplin pelajar akan dipantau secara rapi oleh para guru dan ibu bapa di rumah. Mereka juga dibekalkan dengan mentor yang terdiri daripada para guru mata pelajaran mereka. Apa yang diharapkan, agar melalui program ini , kita akan dapat menyediakan para pelajar kita dengan latihan yang sistematik dan seterusnya akan memastikan pencapaian akaa akademik kita akan meningkat cemerlang.

Taklimat program telah disampaikan oleh Encik Akashah Ismail (GPK Akademik) dan kata aluan oleh Tuan Pengetua sendiri. Sambutan ibu bapa amat-amat baik dan hampir semua pelajar hadir.

Tahniah diucapkan kepada semua, khususnya para guru yang telah bekorban tenaga, masa dan kelapangan masa demi untuk membantu kejayaan anak didik kita ini. Moga-moga Allah akan sentiasa melindungi mereka dan sihat serta mendapat keberkatan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...