SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Monday, February 20, 2012

Penyampaian Netbook Kepada Pelajar







Penyampaian Netbook kepada 50 pelajar yang layak menerimanya telah berlangsung pada 12 Febuari 2012 yang lalu di Pusat Sumber Sekolah yang telah disempurnakan oleh GPK Akademik, Encik Akashah Ismail,mewakili Tuan Pengetua. Bantuan Netbook ini adalah di bawah sumbangan SKMM.

Penyampaian kepada pelajar yang layak dilakukan dengan teratur dan lancar tanpa sebarang kontoversi. Ibubapa pelajar penerima sumbangan dijemput hadir dan menerima Netbook bagi pihak anak-anak mereka.

Apa yang diharapkan melalui Netbook yang diterima ini , ia akan menjadi pendorong kepada para pelajar untuk belajar dengan cara yang lebih kreatif , menggunakannya untuk mendapatkan maklumat dan bahan permbelajaran. Adalah sesuatu yang amat malang jika para pelajar ini hanya menghabiskan masa dengan layarani laman-laman yang tidak berfaedah atau menggunakannya hanya untuk sekadar berhubung melalui facebook. Dalam hal ini , pernana ibu bapa amatlah penting. Ibubapa mestilah menjalankan tanggungjawab memantau aktiviti anak-anak di rumah dan memastikan kemudahan netbook ini tidak disalahgunakan.

Kita doakan agar para pelajar ini akan menggunakan netbook ini sebaik mungkin dan moga-moga ia bermanfaat . Sesuai dengan era ICT dan pembudayaan ICT yang diterapkan di SMKTTJ , kita berharap para pelajar ini akan memanfaatkan pemberiaan ini dan menyumbang sesuatu kepada pembangunan ICT di sekolah ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...