SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Sunday, May 22, 2011

TAHNIAH PPKI SMK TTJ....NAIB JOHAN TILAWAH PEREMPUAN..MTAQ NEGERI SEMBILAN 2011





SEKALUNG TAHNIAH...kepada semua guru dan pelajar PPKI sekolah yang telah berjaya mendapat tempat kedua di Pertandingan MTAQ PPKI peringkat Negeri di SMK DUMA, Jelebu , pada 19 Mei 2011 yang lalu.Pasukan nasyid sekolah walau bagaimanapun gagal mendapat tempat di dalam pertandingan tersebut.

Pertandingan ini sudah pasti akan menguatkan lagi semangat para guru untuk mendidik pelajar-pelajar dengan lebih tekun lagi. Banyak lagi usaha yang boleh dipertingkatkan dan dilakukan untuk muncul juara di dalam sebarang kategori.

Sesungguhnya untuk muncul juara perlukan kegigihan yang melampaui kebiasaan! Kita mestilah melakukan usaha yang luarbiasa untuk mendapatkan hasil yang luarbiasa! Contohilah beberapa sekolah yang telah berjaya. Contohi usaha dan kegigihan mereka dalam mencapai kejayaan. Latihan yang lebih hebat dan lama diperlukan untuk menjadikan pasukan kita sebagai juara. Latihan juga perlulah berterusan...setiap hari dan mestilah berusaha mendapatkan bantuan mereka yang pakar didalam bidang berkenaan. Contohi usaha pasukan bolasepak wanita kita yang muncul juara Piala Gothia!

Kita harap PPKI sekolah ini akan mampu meningkatkan pencaapaian mereka. Dalam usaha ini beberapa perkara perlu diambil kira:

1. Mestilah ada sasaran/ KPI untuk dicapai
2. Jadikanlah sebagai aktiviti berterusan/ Projek
3. Dapatkan bantuan pakar
4. Adakah program pendedhan kepada pelajar untuk memantapkan kemahiran mereka.

Dalam usaha ini , saya telahpun mencadangkan agar diadakan Karnival Nasyid peringkat sekolah. Tujuannya ialah untuk mencungkil bakal nasyid di kalangan pelajar sekolah dan menjadikan nasyid sebagai program tahunan kita. Secara tidak langsung ia bakal menyediakan dan mempersiapkan pelajar kita untuk menghadapi MTAQ pada tahun hadapan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...