SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Sunday, May 1, 2011

PROGRAM RAUDATUL SAKINAH PELAJAR PEREMPUAN ISLAM






TAHNIAH kepada Panitia Pendidikan Islam kerana berjaya menganjurkan program tazkirah khas untuk pelajar perempuan islam di sekolah ini. Program ini adalah bertujuan untuk mengisi masa semasa Solat Jumaat dengan memberikan bimbingan berkaitan soal akhlak dan fardhu ain kepada pelajar perempuan islam.

Program ini berjalan pada setiap minggu dengan diselang-selikan tingkatan yang terlibat disebabkan kekurangan tempat dan ruang di suarau sekolah. Pengendalian program dilaksanakan oleh guru-guru agama perempuan di sekolah ini .

Apa yang diharapkan , agar pelajar kita terus mempunyai kekuatan untuk berakhlak mulia di samping terus mengamalkan ibadah dengan betul dabn berterusan.

Bagi, tahun ini , kita juga telah menasihatkan agar semua pelajar islam memberikan pehatian kepada penjagaan aurat ketika berada di sekolah. Sebagai langkat awal , pelajar dinasihatkan agar sentiasa memakai baju berlengan panjang atau memakai 'inner'. Perancangan pada tahun hadapan adalah , agar koperasi terus menempah baju berlengan panjang untuk kegunaan pelajar perempuan .

bagi pelajar lelaki pula pemakaian seluar sukan panjang juga adalah digalakkan , agar tidak menimbulkan suasana tidak selesa di kalangan semua warga sekoalh.

Moga-moga segala usaha ini akan mendapat keberkatan illahi dan kita akan sentiasa di bawah jagaanNya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...