SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, May 7, 2011

PROGRAM 5 DALAM 1 DI SMK TTJ






Hari ini adalah minggu kelima, setiap sabtu , warga sekolah ini berada di sekolah. Pada hari ini 7 Mei 2011, pihak sekolah telah menyusun beberapa program khas bagi mengisi hari ganti pada minggu ini. Antara program yang dijalankan pada hari ini adalah:

1. Senamrobik
2. Gotong Royong menanam pokok di sekitar sekolah
3. Mengecat ruang legar sekolah
4. Kursus Ibadah haji bagi pelajar tingkatan 5
5. Membersihkan bilik darjah

Program ini telah disusun rapi dengan melibatkan seluruh warga sekolah, termasuk pelajar sessi pagi dan petang. Setiap proogram diketuai oleh seorang guru dan para pelajar dibahagikan mengikut kumpulan-kumpulan yang akan mengikuti program tertentu.

Program pagi ini dimulakan dengan senamrobik di Dataran cendiakawan dan kemudiaan disambung pula bagi kursus khas senamrobik di dalam Bilik Utiliti. Selepas itu barulah program-program lain dijalankan di beberapa lokasi yang ditetapkan.

Kursus Ibadah Haji dilakukan di lokasi utama iaitu di surau sekolah dan kemudiaan bergerak ke padang sekolah untuk aktiviti tawaf .pihak sekolah merakamkan ucapan terima kasih kepada Tabing haji dan fasilitator di atas kerjasama menjayakan program ini. Rata-rata pelajar dan guru yang menyertai aktiviti ini amat tertarik dan bersemangat mengikutinya walaupun di dalam cuaca yang panas.

Bagi aktiviti gotong royong keceriaan sekolah pula melibatkan penyusanan , penanaman bunga dan mengecat ruang legar utama sekolah. Semoga dengan persekitaran baru yang lebih ceria dan indah akan mampu meniupkan semangat gigih bagi kita semua mencipta kejayaan lebih tinggi..

Tahniah diucapkan kepada semua yang menjayakan program pada pagi ini. Apa yang nyata, kita mampu berubah ke arah kecemerlangan jika kita mahu. Kerjasama dan komitmen yang tinggi adalah kunci utama ke arah itu...Teruskan kecemerlangan dan buktikan kita mampu mencipta kejutan dan kecemerlangan..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...