SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Sunday, May 22, 2011

MERCU TANDA BARU DI SMK TTJ






MERCU TANDA BARU yang mencatatkan kecemerlangan dan pencapaian sekolah di peringkat negeri dan Kebangsaan serta Antarabangsa, siap dibina sepenuh pada 19 Mei 2011 yang lalu. Ia dibina bertujuan untuk:

1. Mercu tanda baru sebagai perkenalan imej baru sekolah
2. Sebagai satu sudut keceriaan sekolah
3. Mewujudkan motivasi ke arah kecemerlangan sekolah
4. Sebagai cabaran untuk meningkatkan kecemerlangan kepada semua warga sekolah

Walaupun kini, ia hanya memaparkan satu sahaja pencapaian sekolah di peringkat negeri iaiatu Johan Piala Gothia , pada bulan April lalu, namun ianya akan menjadi suatu cabaran kepada setiap warga sekolah untuk menambah koleksi kecemerlangan tersebut.

Adalah menjadi cabaran dan tanggungjawab kita untuk mengisi ruang-ruang yang banyak lagi itu dengan mencipta kejayaan di dalam setiap bidang yang kita sertai. oleh itu, setiap unit haruslah mula merangka program dan aktiviti ke arah pencapaian kecemerlangan sekolah. Buatlah perancangan yang lebih jitu, Tetapkanlah sasaran dan KPI setiap unit dengan sasaran kejayaan di peringkat tertinggi.

Diharapkan juga agar setiap pelajar berusaha mempertahankan segala kejayaan yang ada. Kejayaan dan kecemerlangan adalah maruah kita! Orang yang maju dan hebat , punyai maruah diri yang tinggi...Maruah diri yang tinggi , datangnya daripada kejayaan dan kecemerlangan peribadi dan organisasinya.. Perpatah jepun ada menyatakan...;

"jika hendak kenal sesatu bangsa itu lihat pasarnya,
jika hendak kenal rumah itu,,lihat tandasnya....
jika hendak kenal orang itu lihat kasutnya, dan
jika hendak kenal organisasi itu ..lihat majlisnya


Justeru itu...ayuh buktikan kehebatan kita...
...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...