SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Monday, July 29, 2013

RAKAMAN SARANA SMKTTJ DI DALAM MAJALAH 3 , TV3- 22-24 JULAI 2013

ALHAMDULILLAH....

PROGRAM SARANA SMKTTJ  terus mendapat perhatian daripaa pelbagai pihak. ejayaan sekolah menjayakan program ini bersama-sama ibu bapa dengan cemerlang ternyata telah mengubah persepsi masyarakat terhadap sekolah ini.


Kalau dahulu, SMKTTJ terkenal dengan maslah yang pelbagai . daripada sebuah sekolah yang dikenali sebagai sekolah bermasalah disiplin, vandalisme , dan pergaduhan, kini SMKTTJ telah mula dikenalai dengan imej baru yang hebat sebagai sebuah sekolah cemerlang khususnya di dalam program Sarana.
Program sarana di sekolah ini hasil kerjasama hebat antara sekolah dan ibu bapa ternyata telah  menarik perhatian ramai pihak yang ingin mencontohi pencapaian dan melihat apakah ramuan yang digunakan yang membolehkan kerjasama ini terjalin begitu hebat. Justeru itu,, pihak Kementerian Pendidikan Malaysia telah bersetuju untuk membenarkan pihak TV3 untuk melakukan rakaman aktiviti dan perjalanan kejayaan Sarana di sekolah ini.

Lanjutan itu, pada 22 hingga 24 Julai 2013 yang baru lalu, sekolah telah didatangi oleh Krew Majalah 3 , daripada TV3 untuk mengadakan rakaman selama 3 hari. Krew yang diketuai oleh cik Wnna sebagai penerbit dan juru kamera serta krew lain  (5 semuanya) telah berkampung  di SMKTTJ untuk menyiapkan rakaman tersebut.

pelbagai aktiviti yang melibatkan Sarana telahpun dirakamkan. Antaranya adalah sessi temu bual dengan Tuan Pengetua, Guru-guru, ibubapa dan pelajar.

                
Aktiviti yang sempat dimasukkan ke dalam rakaman ini adalah aktiviti yang telah dilaksanakan di sekolah ini  iaitu:

1. Kelas atau prep malam

2. Bilik Operasi Sarana

3. Keceriaan Kelas


4. Solat hajat, dhuha dan yasin ibu bapa ( setiap Ahad)

5. Berbuka Puasa

6. Solat Tarawih berjemaah

7. Astaka sarana

8. Kelas menservis komputer ( Encik Zul)



Selain daripada itu beberapa aktiviti lain yang telah dilaksanakan, telah diambil gambar dan maklumat berkaitannya untuk dimasukkan juga di dalam program berkenaan.

Sambutan ibubapa dan para pelajar di dalam program rakaman ini amatlah memuaskan . Ibu bapa telah sanggup bersama menjayaklan setiap aktiviti yang diadakan sehinggalah ke jam 12 malam. Kesungguhan untuk bersama-sama sekolah meningkatkan nama sekolah dan imej sekolah ini amatlah dihargai , malah dikagumi.

Moga -moga Program Sarana ini akan terus berkembang dan terus cemerlang sehingga akhirnya. Sesungguhnya , program Sarana ini telah banyak memberi rahmat dan mengharumkan nama sekolah.

Terima kasih buat semua, TV3, ibubapa, guru, para pelajar, masyarakat, PIBG dan KPM serta JPNS.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...