SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Monday, July 29, 2013

RAKAMAN RTM UNTUK PROGRAM DIALOG, SIARAN LANGSUNG DI TVI- 26 JUN 2013


SARANA SMKTTJ  semakin mendapat perhatian di negara ini . Nama SMKTTJ semakin dikenali hasil daripada Program Sarana yang dijalankan di sekolah ini dan telah berjaya dengan cemerlang.

Sehingga kini SMK TTJ telah menjadi benchmark dan rujukan serta contoh bukti perlaksanaan Sarana yang berjaya di peringkat kementeria Pelajaran Malaysia.

Bermula dengan penglibatan kita di dalam majlis penilaian sarana yang diadakan di  melaka pada 16 April 2013, di mana Tuan Pengetua telah dijemput sebagai salah seorang ahli panel yang membentangkan perlaksanaan Sarana ini , nama SMKTTJ terus penjadi tumpuan pelbagai pihak.

Seterusnya Tuan Pengetua dan sekolah telah dijemput sebagai salah seorang ahli panel Forum penglibatan ibu Bapa, komuniti dan swasta di dalam program sekolah serta diberi tanggungjawab menyediakan pameran aktivti sarana SMKTTJ pada Perayaan Hari Guru  Kebangsaan  di Kompleks Belia Paroi pada 13- 16 Mei 2013.

Seterusnya , SMKTTJ terus menerima kunjungan beberapa orang tetamu  termasuklah Yang Berbahagia Datuk Dr Khir Mohd. Yusof , Timbalan Ketua Pengarah KPM yang telah hadir ke sekolah pada pagi 16 Mei 2013 yang lalu. Kehadiran beliau adalah hasil daripada pembentangan yang dilakukan oleh Tuan             Pengetua semasa Forum Hari Guru  Peringkat Kebangsaan berkenaan. Ternyata , beliau amat berpuashati dan terkejut apabila melihatkan pencapaian kita di dalam program Sarana ini.

Justeru itu, SMKTTJ terus mendapat perhatian. Apabila KPM mengadakan sessi penerangan di dalam Program Dialog di TV 1 , RTM, pihak KPM telah meminta pihak RTM untuk mengambilk berita dan bahan-bahan berkaitan Sarana berkenaan di SMKTTJ.

Krew RTM yang terdiri daripada penerbit dan juru kamera telah datang ke sekolah dan telah melakukan rakaman berkenaan. Di dalam program rakaman ini , beberapa temu bual telah dilakukan  melibat Tuan Pengetua, Ibu Bapa dan pelajar serta Guru. Rakaman keceriaan beberapa buah kelas juga telah dilakukan dan ternyata ia amat memeranjatkan krew berkenaan.

Rakaman ini telah disiarkan secara langsung semasa Program Dialog di TV1 pada 26 jun 2013 yang lalu.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...