SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Thursday, April 11, 2013

NAVANESAH AP PARAMISPRAN 2UM- IKON SUKAN SMKTTJ

NAVANESAH A/P PARAMISPRAN 2UM- merupakan ikon sukan terbaru SMKTTJ 

Kejayaan beliau mengalahkan lawan yang lebih berpengalaman dan berusia berbanding diri beliau ( 14 tahun) , ternyata sesuatu yang amat istimewa bagi pelajar ini.

Ketika para pelajar lain menumpukan perhatian ke dalam sukan-sukan yang menjadi pilihan ramai, beliau melibatkan diri ke dalam bidang sukan tinju. Ternyata, pilihan dan minat beliau tidak sia-sia apabila mampu menjadi johan  dan bakal mewakili negara ke kejohanan Sukan SEA.


kejayaan beliau ini banyak didorong oleh bapa beliau iaitu Encik Param yang begitu gigih memberikan sokongan kepada sukan pilihan anak kesayangan beliasu ini. kelibat Encik Param memang sentiasa dapat dilihat di perkarangan sekolah terutamanya untuk menghantarkan makanan dan barangan keperluan sekolah anak beliau ini.

Kejayaan NAVANESAH ini juga telah menarik minat beberapa pelajar lain yang ingin menceburi bidang sukan ini. justeru itu, saatu kursus asas tinju telah diadakan di sekolah pada hujung Mac yang lalu dan penyertaan amat-amat menggalakkan dengan penyertaan seramai hampir 40 orang pelajar.
Kehebatan NAVANESAH tidak hanya di gelanggan tinju. Beliau juga adalah antara pelajar yang cemerlang di dalam bidang akademik dan ditempatkan di kelas Rancangan Khas (KRK) sekolah.

Sikap beliau ini wajar menjadi ikutan dan contoh terbaik bagi pelajar lain  dan membuktikan bahawa kejayaan di dalam sukan tidak semestinya menggagalkan kecemerlangan akademik.

Maka wajarlah NAVANESAH diangkat sebagai Ikon Sukan SMKTTJ ..

Tahniah dan Syabas NAVANESAH...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...