SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Sunday, April 28, 2013

KL10KM RUN...14 aPRIL 2013..PADANG MERBOK, K.LUMPUR..

Pengalaman berlumba lari dalam larian KL10km Run ini amat menyeronokkan. Walaupun pada hakikannya terlalu penat dan banyak bahagian badan yang sakit-sakit, namun ia pengalaman yang amat menarik.

Pengalaman berlari dengan jumlah peserta seramai 2466 orang daripada pelbagai lapisan umur, bangsa, kaum dan pelbagai kemampuan, ia sesuatu yang mengujakan. Walaupun, kaki tak mampu lagi untuk berlari, namun semangat untuk terus bersaing dan bersama debgan peserta lain untuk menamatkan perlumbaan adalah sesuatu yang sukar digambarkan.

Perlumbaan bermula seawal jam 7 pagi lagi di Padang Merbok. Disebabkan tidak begitu biasa berlaumba di dalam acara seperti ini, kekurangan pengalaman dan strategi amat memberi kesan terhadap kemampuan dan pencapaian. Ditambah lagi dengan ketiadaan latihan selepas berehat selama hampir 3 bualan dan batuk selama 3 hari( dan hilang suara terus), ia benar-benar menguji ketahanan diri.

Apa yang paling nyata, disebabkan kelewatan tiba, tidak dapat menjalankan latihan renggangan yang cukup. Sebaik sampai dilokasi, pengacara terus memaklumkan perlumbaan akan bermula dalam 5 minit lagi.

Setelah bermulanya larian, cabaran hebat terus tersedia apabila terpaksa mendaki bukit yang tinggi dan panjang. Track larian yang berbukit ternyata mencabar ketahanan badan dan kaki. namun, diteruskan juga.
Alhamdulillah, akhirnya dapat juga ditamatkan perlumbaan dalam tempoh 82 minit. Suatu catatan yang baik kalau dilihat kepada keadaan fizikal diri yang serba tak membantu tadi...

Ahli keluarga lain turut sama berlari, Isteri, anak-anak turut memberikan sokongan. Tambah lagi event ini adalah event yang dijayakan oleh anak menantu kami sendiri. Jadi, penyertaan ini juga adalah sebagai tanda sokongan kepada projek mereka.
Semua pemenang di dalam semua kategori lelaki dan perempuan dibolot oleh pelari Afrika. Catatan masa mereka memang tak terjangkau...Catatan masa pemenang lelaki ialah 32 minit dan pemenang perempuan adalah 39 minit....Mak ooiiii...dia dah siap salin pakaian dan berehat, kita baru nak minta nafas tambahan...

insyaAllah, next larian adalah di Penang Marathon , November nanti..insyaAllah kali ini mesti berlatih lagi baik...dan cuba catat masa bawah 1 jam ...



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...