SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, April 6, 2013

BICARA PELAJAR CEMERLANG- 4 APRIL 2013

Antara faktor kejayaan Amira Farzana Binti Abd. Rahim
1- Percaya boleh berjaya
2- Usaha - mesti fokus
3- Prioritas (keutamaan)
4- Restu dari guru, ibu bapa
5- Berdoa, jaga solat..
Ini adalah sebahagian daripada intipati rahsiah kejayaan pelajar cemerlang SMK TTJ 2012  yang berjaya mencipta sejarah sebagai pelajar pertama mendapat 10 A+ dan penerima anugerah Skim kecemerlangan Akademik SMKTTJ sebanyak RM3000 dari tabung yang ditubuhkan khas oleh YDP PIBG, Dato Mohamad Nordin Bin Mohamad. 

Rahsia dan Tips kecemerlangan ini diungkapkan oleh beliau di hadapan lebih daripada 1200 orang pelajar sessi persekolah 2013 di Dataran Cendiakawan pada 4 April 2012 semasa perhimpunan.
Di samping beliau, 2 orang lagi pelajar cemerlangan 10A kita juga turut hadir dan memberikan rahsia kejayaan cemerlangan SPM 2012 iaitu Deekshena a/p Kalantaran dan Norhazirah Binti Zulkifli.
Pada hari itu juga, kedua-dua pelajar ini juga telah menerima sumbangan sebanyak RM1000.00 setiap orang daripada dana kecemerlangan Akademik Sekolah. penyampaian cek disempurnakan oleh Tuan pengetua sendiri.
Antara perkara yang turut dikongsi oleh kedua-dua pelajar ini ialah, ketekunan, masa belajar yang dijaga, memberikan fokus terbaik untuk belajar dan yakin akan kebolehan diri di dalam mencapai kejayaa.
Apa yang diharapkan pelajar ini akan terus cemerlangan di dalam kehidupan mereka dan seterusnya menjadi ikon pelajar cemerlang SMKTTJ.

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...