SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Monday, April 18, 2011

BOLASEPAK WANITA SMK TTJ - TERUS CEMERLANG DAN HEBAT...





setelah meninjau perkhemahan di Bukit Putus, saya terus pula meninjau penglibatan pasukan bolasepak wanita kita di SMK Bukit Kepayang.

Ternyata, pasukan kita memang Hebat! Ketika kehadiran saya ke sana , saya dimaklumkan bahawa pasukan kita sudah menewaskan 3 buah pasukan lain dan mendahului pasukan KLIA 2-0 ketika saya meninggalkan mereka. Tahniah dan syabas!

Tahniah juga kepada Cikgu Farah dan Puan Helmy yang turut serta berada di padang memimpin pelajar kita.

pasukan sekolah ini mampu pergi lebih jauh dengan bimbingan yang teliti. Dengan sedikit latihan fizikal untuk memantapkan kekuatan , mereka pasti akan pergi lebih jauh lagi. Sempat juga berbual dengan jurulatih dan berbincang beberapa perkara bagaimana untuk meningkatkan lagi pencapaian pasukan. Antara perkara yang dirancangkan adalah:

1. Untuk menjadikan bolasepak wanita ini sebagai salah satu watak sekolah
2. Menyediakan pelapis pasukan
3. Mengadakan 'talent ID' untuk mencungkil bakat-bakat baru
4. mewujudkan kelas khas bagi pasukan bolasepak wanita ini
5. Menjenamakan semula pasukan dengan memberikan imej dan promosi terhadap pasukan.
6. Mmembawa jurulatih fizikal untuk latihan kekuatan
7. Menyediakan vitamin untuk kekuatan pasukan.

Perbincangan akan diadakan dengan team pengurusan pasukan bagi kita bangunkan pasukan ini. Namun apa yang lebih penting ialah, pemain harus sentiasa berlatih sendiri baik dari segi kemahiran dan fizikal bagi memantapkan lagi mutu permainan.Di samping itu, aspek pemakanan juga harus diutamakan oleh setiap pemain.

Saya difahamkan juga , pada 24 April ini akan diadakan pertandingan untuk memilih pasukan ke Piala Gothia di Sweden. Kita doakan agar pasukan kita akan berjaya dan para pelajar mendapat peluang melihat negara luar - SWEDEN.

Saya juga difahamkan, ada pihak yang berjanji untuk mengambil beberapa pemain untuk mengikuti rombongan ke USA... jika ini terjadi..Tahniah kepada mereka yang bakal terpilih...Tingkatkan kemampuan kita agar kita mampu mengalahkan orang lain..

keputusan penuh bola sepak perempuan 17/4/11 - SMKTTJ vs SMK Bkt Kepayang ( 2-0 ), SMKTTJ vs Majlis Peguam Malaysia ( 2-1 ), SMKTTJ vs SMK KLIA ( 1-0 ), SMKTTJ vs SMK Seremban 2 ( 8-0 ) Tahniah !!

TAHNIAH DAN SYABAS!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...