SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Thursday, January 27, 2011

TAKLIMAT PROGRAM LONJAKAN SAUJANA DAN KEIBUBAPAAN PELAJAR KELAS UIAM






ALHAMDULILLH...pada hari ini berlangsungnya program Taklimat Program Lonjakan Saujana dan Ceramah Keibubapaan dan NLP kepada pelajar dan penjaga kelas UIAM (tingkatan 1 hingga 5)

Sambutan adalah menggalakkan. Namun masih ada juga ibubapa yang tidak berkesematan hadir.

Ceramah Parenting dan NLP telah disampaikan oleh Encik Ridzuan, Pengetua Kolej PTPTL Seremban dan Taklimat Program Lonjakan Saujana telah disampaikan oleh Tuan Pengetua sendiri.

Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberikan pendedahan dan memaklumkan kepada pelajar dan ibu bapa terutama akan peranan dan tanggungjawab mereka di dalam mencapai kecemerlangan. Ibubapa memainkan peranan yang amat besar terutamanya dalam memberikan sokongan dan bantuan kepada anak-anak serta sekolah demi kejayaan anak-anak mereka.

Melalui program Lonjakan Saujana , tuan pengetua mengharapkan agar ibubapa pelajar kelas UIAM , yang merupakan kumpulan pelajar terbaik di sekolah ini akan menyahut seruan dan perancangan sekolah terutamanya daalam penggunaan portal Skor A bagi kejayaan anak-anak.

Pihak sekolah telah menyusun strategi khusus untuk memastikan anak-anak mereka berjaya. Melalui porogram ini para pelajar ini diberikan kepada kumpulan kecil yang akan dipantau oleh seorang mentor dan guru subjek. Tugas mentor adalah untuk memastikan pelajar akur dengan jadual latihan dan penghantaran modul (kertas 2) kepada guru-guru pemeriksa berjalan sepertimana dijadualkan. Perkembangan pelajar ini juga akan dipantau oleh PPD dan akan dimaklumkan kepada penjaga pada setiap 2 bulan. Selain itu bengkel dan klinik pemulihan bagi pelajar yang lemah di dalam mata pelajaran juga akan diadakan pada setiap 2 minggu oleh guru mata pelajaran.

Bagi pelajar tingkatan 1, 2 dan 4, mereka juga akan mengikuti program ini sepertimana pelajar tingkatan 3 dan 5. Pihak sekolah berharap mereka akan membuat persiapan awal bagi memastikan kejayaan mereka nanti. Mereka ini akan dimasukkan ke dalam program Projek Khas Kecemerlangan Sekolah.

Bagi pelajar tingkatan 1 UIAM, pihak sekolah telah memasukkan mereka ke dalam Projek Khas dengan kemudahan bilik dan persekitaran kelas yang canggih.

Di harapkan ibubapa akan dapat memberikan sokongan kepada program ini dengan penuh komited.

Pihak sekolah juga mengucapkan jutaan terima kasih kepada Encik Ridzuan yang tidak pernah jemu membantu kecemerlangan pelajar sekolah ini. Diharapkan melalaui ceramah beliau, pelajar akan membuka minda dan sentiasa positif di dalam setiap tindakan terutamanya yang berkaitan dengan kecemerlangan akademik mereka. Hanya minda yang positif dapat menjadikan impian sebagai realiti.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...