SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Wednesday, May 5, 2010

KURSUS ICT KEPADA AJK MASJID GUGUSAN JELAI FELDA






SELAMAT BERKURSUS kepada semua AJK Masjid di gugusan Felda Jelai , Gemas yang berlangsung pada petang ini di Makmal Komputer sekolah. Dianggarkan seramai 40 peserta yang terdiri daripada 10 orang AJK daripada setiap masjid di felda ini akan menghadiri kursus berkenaan. Kursus ini adalah berupa salah satu daripada aktiviti yang dirancang di dalam Program Imarah Masjid Melalui ICT yang dianjurkan oelh SMK Jelai Felda dengan kerjasama semua masjid di felda ini, Majlis Agama Islam Negeri Sembilan, Jabatan Agama Islam Negeri Sembilan, Felda Wilayah dan NGO Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia.

Tujuan kursus ini adalah untuk memberi pendedahan awal kepada para AJK masjid untuk membolehkan mereka mengakses maklumat dari Internet dan juga melalui laman blog setiap masjid yang sedang dalam proses menyiapkannya, serta daripada web atau blog MAINS dan Jabatan Agama Islam. Secara tidak langsung para AJK akan dapat memantau perjalanan blog dan dapat memberikan input untuk dimuatkan di dalam blog masjid mereka.

Para AJK diharapkan tidak berasa khuatir atau bimbang kerana segala urusan berkaitan blog akan diuruskan oleh kumpulan blogger sekolah yang telah dipertanggungjawabkan ke atas setiap blog masjid. Ia akan dibantu oleh Muslim Aid Malaysia yang bertindak sebagai penyelaras blog.

SMK Jelai Felda berasa bangga dan berbesar hati dapat memnyumbang kepada kemajuan ilmu pengetahuan di kalangan AJK masjid dan ahli kariah setempat. SMK Jelai Felda akan bertindak sebagai penyelaras program terutama dalam memberikan latihan dan membantu menyediakan prasarana bagi menjayakan program ini. Diharapkan usaha ini akan mendapat sambutan daripada setiap AJK masjid.

Tahniah kepada Unit ICT sekolah yang telah menunjukkan komitmen tinggi untuk menjadikan program ini suatu realiti. Tahniah khusus kepada Encik NorHaslin yang sejak beberapa hari sehingga ke saat akhir ini masih berusaha mempersiakan kemudahan khususnya internet dan peralatan tambahan laptop dan sebagainya. Juga terima kasih kepada Cik Marniemariam, Cik Shafazira, Encik Abu Darda dan semua bloggers sekolah yang memberikan bantuan yang 'superb' demi kejayaan program ini.

SELAMAT BERKURSUS.....DAN MENEROKA DUNIA ICT...DUNIA TANPA SEMPADAN...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...