SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Tuesday, May 14, 2013

SARANA IBUBAPA: Penglibatan Ibubapa di Hari Guru Peringkat Kebangsaan, Paroi , Negeri Sembilan

Sambutan hari Guru Kebangsaan pada tahun ini yang dilangsungkan di Negeri Sembilan menjadi suatu yang istimewa buat seluruh warga SMKTTJ. Pertamanya, SMKTTJ diberikan penghormatan menyediakan dan menguruskan gerai pameran SARANA di Ekspo Pendidikan di komleks Belia Paroi.

SMK TTJ juga telah diberikan penghormatan apabila Tuan Pengetua sendiri telah terpilih sebagai salah seorang ahli panel bagi Forum dan Dialog penglibatan Ibu Bapa,  KOmunitii dan Swasta pada 14 Mei 2013 yang lalu. turut bersama menjadi ahli panel ialah Datuk Siva Subramaniam, mantan Presiden NUTP serta Dr. Abdul Hadi, YDP SMK Tuanku Bainun, Perak.

Namun sesuatu yang lebih istimewa ialah penglibatan ibu bapa di dalam  pameran ini sebagai jawatankuasa membantu menyediakan gerai pameran, memasang dan menyediakan bahan-bahan dan menjaga gerai serta memberikan penerangan langsung tenatang SARANA ibubapa kepada para pengunjung.



Inilah bukti kejayaan Program SARANA yang telah dilaksanakan sepenuhnya di SMKTTJ yang merupakan satu-satunya sekolah di Negeri Sembilan dan Malaysia yang telah menjalankan aktiviti SARANA ini sepenuhnya.



Daalam hal ini AJK SARANA SMKTTJ di bawah pimpinan Encik Azlan telah mengambil inisiatif sendiri menguruskan penyediaan gerai ini, menyediakan bahan-bahan pameran, banner dan kain rentang serta menyediakan jadual tugas menjaga gerai setiap hari sejak 13 Mei hinggalah ke hari akhir 19 Mei 2013.


Kehadiran mereka menjadi bukti kukuh kepada kejayaan penglibatan ibu bapa melalui program Sarana di SMKTTJ . Mereka juga telah bertindak sebagai pemberi penerangan kepada makna SARANA dan menjawab soalan-soalan secara terus. Ternyata mereka telah memahami dengan tepat akan makna SARANA dan mampu menjayakan program ini dengan betul dan tepat.

Kehadiran mereka di gerai panmeran ini juga telah menarik minat pengunjung yang hadir yuntuk mendapatkan penerangan tentang program SARANA  dan dapat berbincang secara terus daripada mereka sebagai orang yang terlibat secara langsung di dalam program ini.


Justeru itu , tidak hairanlah apabila ramai daripada pengunjung yang melahirkan kekaguman  dan berjanji akan datang melawat SMKTTJ .Antara tetamu yang menyatakan hasrat untuk hadir melihat sendiri perlaksanaan program ini ialah Pn. Asiah iaitu Ketua SARANA di KPPM dan Datuk Dr. Khir Mohd Yusof iaitu Tim. Ketua Pengarah pelajaran Malaysia


Kehadiran mereka juga menarik minat beberap media untuk menemuramah mereka tentang kejayaan SARANA ini .




Turut hadir memberikan sokongan menjayakan program SARANA di sekolah ini juga ialah USAHANITA ( Usahawan Wanita) Negeru sembilan di bawah seliaan Datin Khalijah yang telah hadir seawal pagi 14 MEI 2013 untuk memberikan sokongan.

 USAHANITA juga merupakan rakan pintar SMKTTJ yang telah pun bersama kita sejak tahun lalu di dalam pelbagai aktiviti . Antar aktiviti yang dijayakan ialah Program Pembudayaan Al-Quran dan Tadarus Perdana .












No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...