SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Monday, December 2, 2013

SARANA SMKTTJ SUDAH MENYEBERANGI LAUT CHINA SELATAN...kali ini ke Miri Sarawak.






Lawatan Penanda Aras SMK Bekenu, Miri , sarawak ke SMKTTJ untuk menlihat sendiri pelaksanaan Sarana sekolah dan sarana Ibubapa yang dijalankan di sekolah ini.

Kehadiran rombongan pelawat ini telah disambut oleh Tuan Pengetua dan Encik Malik Rejab (Penyelia petang , merangkap penyelaras Sarana ) di samping beberapa ibu-ibu dari kumpulan Sarana yang amat hebat !

Ketibaan rombongan ke SMKTTj pada jam 9 pagi. pada pagi berkenaan ,ibu-ibu Sarana kami telah siap sedia menunggu ketibaan pelawat dan sudah bersedia menyusun bahan-bahan dokumentasi Sarana di dalam Balai Konfrensi sekolah. Kehebatan kaum ini Sarana ini ialah mereka sudah serasi dengan tugas yang perlu mereka lakukan dan tanpa banyak arahan , mereka sudah melaksanakaan segala perkara yang sepatutnya mereka lakukan.

Ketibaan para tetamu ke SMKTTJ pada hari ini adalah sesuatu yang amat istimewa. Apa tidaknya, dengan guru-guru yang bercuti, rombongan disambut oleh Tuan Pengetua dan Encik Malik dan ibu-ibu Sarana ini. Ternyata mereka sudah dapat menjalankan tugas mereka dan melaksanakan Sarana ini dengan hebat. Kehebatan mereka ini mendapat pujian dengan rasa kagum daripada rombongan. Ternyata, apa yang dilakukan pada hari ini adalah sesuatu yang jaraang mereka lihat hatta di mana-mana. Secara amnya, segala aktiviti sambutan pada hari ini dilakukan oleh ibu-ibu ini. Bermula daripada menyediakan bahan dokumentasi, membantu urusan makanan dan susunan bahan, menjadi pengaacara majlis, dan menjawab segala soalan berkaitan sarana secara terus dan menjadi fasilitator kepada para tetamu.

Bertuahnya anggota rombongan pada hari ini apabila, mereka dapat mendengar sendiri secara terus dan jujur daripada semua ibu-ibu yang terlibat ini tanpa di'edit oleh pihaak sekolah.

Kepetahan Puan Azlin menjadi pengacara majlis dan berpantun serta jawapan yang jujur dan telus daripada Puan Rohani, Puan Ibah, puan Ila, Puan Zurina dan yang lain-lain ternyata memikat hati para tetamu.

Kehadiran dan penerimaan dan perakuan akan kehebatan program Sarana SMKTTJ ini , menjadi bukti bahawa wawasan kita untuk melonjakkan nama SMKTTJ terutamanya melalui Sarana , bukanlah sesuatu yang sia-sia dan membazir..
Semua ini tidak akan terhasil tanpa kerja keras, komitmen, kerjasama dan keyakinan akan kemampuan kita untuk mencipta nama yang hebat dan bersaing dengan semua sekolah di negara ini...

Terima kasih, buat semua yang membantu dan mohon agar semuanya akan terus yakin dan memberikan komitmen yang berterusan demi kejayaan sekolah yang kita

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...