SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Friday, September 13, 2013

KHIDMAT SARANA YANG HEBAT....

Penjaga pelajar ini ( nama akan saya update nanti), adalah seorang penjaga yang hebat! Walaupun ramai yang tidak sedar akan sumbangannya...namun beliau berterusan menjalankan peranannya sebagai ibu dan penjaga yang perihatin terhadap kecemerlangan pelajaran pelajar di sekolah ini dan disiplin mereka.

Setiap pagi ibu ini akan menghantar anak beliau ke sekolah dan menunggu beberapa lama di luar pagar sekolah untuk memastikan anakbeliau telah betul-betul masik ke sekolah dan telah berada di tapak perhimpunan ( kehadiran di ambil di tapak perhimpunan). Setelah itu beliau akan 'meronda" di sekitar jalan-jalan dan lorong di sekitar Taman Tuanku Jaafar ini dan kawasan yang menjadi port pelajar ponteng untuk memastikan tiada pelajar sekolah ini yang ponteng di mana-mana. Jika ada , beliau akan menelefon ibubapa pelajar yang beliau kenali untuk memaklumkan kelakuan dan kesalahan anak-anak mereka.

kekerapan beliau 'menjalankan tugas rondaan " ini menyebabkan pelajar -pelajar memanggilnya sebagai " peronda"....

Namun, inilah satu contoh unik perlaksanaan Sarana di SMKTTJ...Semoga lebih ramai ibubapa yang mampu dan mempunyai komitmen untuk menjalankan tugas sepertimana ibu ini dan beberapa ibubapa yang lain. Tahniah , buat ibu ini...dan semoga Allah membalas kebaikan dan kebajikan yang dilakukan ini dengan kesihatan, ketenangan dan kebahagian serta pahala yang melimpah!...

Semoga juga usaha ibu ini akan menjadi pengajaran serta ingatan kepada para pelajar sekolah ini akan betapa tinggi dan mulianya pengorbanan dan kasih sayang ibu-ibu dan ayah-ayah mereka demi untuk melihat kecemerlangan mereka di dalam pelajar dan menjadi insan berguna..

Sesuailah dengan motto kita,

" KNOWLEDGE IS POWER but CHARACTER IS MORE...."

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...