SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Monday, March 12, 2012

KREW VIDEO SMKTTJ MEMULAKAN OPERASINYA...



ALHAMDULILLAH... dalam usaha untuk meningkatkan lagi aktiviti berkaitan ICT dan teknologi, pihak sekolah telah menubuhkan unit video sekolah atau dikenali sebagai Krew Video sekolah iaitu bermula pada Mac 2012 ini.

Krew ini diketuai oleh Encik Yazid dan Puan NorAzian Abd. Hani dengan 4 orang anggota. Sebahagian daripada anggota ini akan ditugaskan sebagai videographer dan sebahagian lagi akan bertugas sebagai wartawan dan penemuramah.

Idea penubuhan krew ini adalah bermula dengan hasrat sekolah untuk mewujudkan profail atau video korperat sekolah bagi tujuan promosi semasa lawatan tetamu luar ke sekolah ini. Ia juga bertujuan untuk mempromosikan sekolah melalui ICT iaitu melalui penerbitan video-video berkaitan aktiviti sekolah dan akan dipaparkan secara online melalui Youtube atau sebagainya. Melalui penubuhan krew ini juga, akan diwujudkan pertandingan video terbaik berkaitan aktiviti sekolah sebagai galakkan kepada pelajar untuk mempromosikan aktiviti dan tempat menarik di sekolah ini. Selain itu ia juga diharapkan dapat merakamkan aktiviti-aktiviti sekolah yang dilakukan di luar untuk tatapan pelajar yang tidak berkesempatan bersama di dalam program-program berkenaan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...