SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Sunday, March 18, 2012

JALINAN KERJASAMA DENGAN DEWAN PERNIAGAAN MELAYU NEGERI SEMBILAN. 1 MAC 2012.




SMK TAMAN TUANKU JAAFAR menerima kunjungan Encik Ramlan daripada Bahagian Pembangunan Usahawan , Dewan perniagaan Melayu negeri Sembilan, yang melahirkan hasrat untuk membantu sekolah di dalam membimbing kelab usahawan dan memberikan bimbingan berkaitan keusahawanan secara 'hand-on'. Encik Ramlan merupakan seorang ahli perniagaan yang banyak melibatkan diri di dalam perniagaan di peringkat Antarabangsa. Antara perniagaan beliau adalah melibatkan kau-kayan, perabot, arang batu, minyak kelapa sawit, terutamanya di Indonesia, Vietnam dan pelanggannya kebanyakannya adalah di Jepun, China dan Amerika Syarikat.

Perbincangan diadakan antara Tuan Pengetua bersama Puan Hjh Ruzita selaku Setiausaha koperasi dengan Encik Ramlan, berlangsung di pejabat Tuan pengetua.

Antara kerjasama yang boleh dijalinkan ialah:

1. Pendedahan ilmu keusahawanan kepada para pelajar yang mengambil subjek Ekonomi dan Perdagangan secara teori dan praktikalnya.

2. Pendedahan kepada dunia perniagaan di dalam pelbagai bentuk perniagaan

3. Peluang berniaga secara terus kepada para pelajar

4. Bantuan dan bimbingan perniagaan kepada pihak koperasi dan kelab keusahawanan sekolah.

Antara program yang dicadangkan adalah melibatkan sessi ceramah perniagaan oleh pihak dewan perniagaan dan lawatan ke kilang dan pengeluar sebagai pendedahan terus pelajar kepada dunia perniagaan. Diharapkan, dengan adanya program sebegini, para pelajar dan guru pembimbing akan mendapat ilmu dan pengetahuan tentang dunia perniagaan secara terus daripada mereka yang terlibat terus di dalam bidang berkenaan.

1 comment:

ANDRAINO ADAMS said...

Artikel yang baik, Pernahkah anda mendengar tentang LFDS (Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian, E-mel: lfdsloans@outlook.com --WhatsApp Hubungi: +1-9893943740--lfdsloans@lemeridianfds.com) adalah sebagai perkhidmatan pendanaan Amerika Syarikat / UK yang mereka memberikan saya pinjaman $ 95,000.00 untuk melancarkan perniagaan saya dan saya telah membayarnya setiap tahun selama dua tahun sekarang dan saya masih mempunyai 2 tahun lagi walaupun saya senang bekerja dengan mereka kerana mereka adalah pemberi pinjaman Pinjaman tulen yang boleh memberi pinjaman kepada anda.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...