SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, March 9, 2013

PERTANDINGAN KAWAD KAKI PRKT SEKOLAH SMKTTJ 2013..

 ALHAMDULILLAH....

Pertandingan Kawad Kaki peringkat SMKTTJ  telah selamat dilangsungkan pada 9 MAC 2013 yang lalu yaang mewujudkan suatu fenomena baru dengan penglibatan bersemangat para guru dan para peserta lawad dan pelajar yang amaat cemerlang. Ternyata pertandingan pada kali ini disertai oleh 10 pasukan yang telah memberikan pesembahan yang hebat dan penuh semangat serta teliti!









Suasana hebat ini terhasil  daripada komitmen semua guru dan peserta yang telah mengadakan latihan yang berterusan semenjak 3 minggu yang lalu. Hampir setiap hari pasukan-pasukan ini telah  mengadakan latihan  di pelbagai lokasi dengan penuh semangat.









Kita berdoa dan berharap agar semangat dan komitmen yang sebegini akan dapat diterapkan di dalam semua bidang. Ternyata berdasarkan persembahan yang ditunjukkan pada hari ini, setiap pasukan telah mengadakan persiapan yang hebat. Ada di antara pasukan ini yang berkorban wang dan tenaga mencari  dan melengkapkan pakaian mereka dan peralatan untuk menghadapi pertandingan ini. Guru-guru terpaksa balik lewat pada setiap petang demi memastikan pasukan mereka bersedia untuk menhadapi pertandingan ini.  ternyata sikap dan momentum mereka terhadap usaha menaikkan nama sekolah amat hebat!.. TAHNIAH DAN SYABAS!

Bagi memastikan pertandingan kawad kaki pada kali ini menjadi hebat, pihak sekolah telah memperlengkapkan pasukan dengan latihan yang cukup dan betul. Sejak beberapa minggu sebelum ini pihak sekolah telah  menjemput seorang jurulatih khas untuk melatih ketua dan 4 orang anggota setiap platun kaedah dan cara kawat yang betul. Ketua-ketua platun ini kemudiannya telah diserahkan tugas untuk melatih pasukan masing-masing dengan pem,antauan yang dilakukan oleh GPK Ko-kurikulum dan poara guru penasihat . melalui cara ini , pasukan-pasukan ternyata telah dapat mempamerkan persembahan yang jauh lebih baik berbanding dengan tahun  2012 yang lalu.









Pada majlis yang diadakan semalam, Cif Inspektor Jusman Bin Ahmad, Ketua Balaai polis senawang yang juga merupakan Pegawai Perhubungan polis di sekolah ini telah sudi menjadi tetamu dan merasmikan majlis penutupan kawad kaki ini  dan menyampaikan hadiah kepada setiap pemenang.



 Turut hadir adalah Tuan pengetua, Datin Khalijah khalid , Tim. YDP PIBG , Guru -Guru Penolong Kanan dan beberapa ibubapa yang turut serta.

pasukan Kadet polis ternyata menjadi pasukan yang paling menyerlah dan hebat dengan merangkul beberapa hadiah kategori utama.
 Antara keputusan pertandingan semalam adalah:









1. Pasukan kadet Putra
Johan : Kadet Polis
N. Johan: Kadet Bomba
ketiga: KRS

2. Pasukan Kadet Putri
 Johan : Kadet Polis
N. Johan : KRS
Ketiga : Renjer Puteri

3. ketua Platun  Terbaik Puteri  :  Kadet Polis
4. Ketua Platun Terbaik Putera : KRS


Persembahan yang ditunjukkan oleh semua pasukan ternyataa menarik minat dan komitmen pasukan polis yang telah berjanji akan menghantar jurulatih khas ke sekolah ini bagi membaantu sekolah khususnya pasukan kadet sekolah pada masa akan datang.

Semoga semua usaha dan pengorbanan semua guru penasihat dan anggota pasukan yang terlibat telah terbalas dengan pencapaian yang sungguh hebat pada tahun ini. diharapkan komitmen, pengorbanan dan momentum ini akan berterusan. Pasukan mestilah meneruskan latihan sebagai persiapan pada masa akan datang dan bagi tujuan tertentu di dalam program sekolah. sasarkanlah pencapaian yang lebih hebat pada tahun hadapan terutamanya sasaran mencapaiaan kejayaan di peringkat daerah dan negeri.






'SERLAHKAN KEHEBATAN!"
































No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...