SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, March 23, 2013

PENGUMUMAN DAN PENYAMPAIAN SLIP SPM 2013-RUANG LEGAR SMKTTJ - 21 MAC 2013

Keputusan SPM 2012 yang diumumkan oleh Tuan Pengetua pada 21 MAC 2013 di Ruang Legar Utama SMKTTJ , telah mencatat pelbagai sejarah yang hebat.

 







Buat Pertama kalinya, SMKTTJ  mencipta rekod melahirkan pelajar 10A+ iaitu saudari AMIRA FARZANA , yang juga merupakan Tokoh Pelajar SMKTTJ 2012 yang diumumkan pada Hari Anugerah Kualiti dan Kecemerlangan yang lalu.


 



Lanjutan dengan kejayaan itu juga telah melayakkan beliau menjadi pemenang pertama Anugerah Skim Kecemerlangan Akademik SMKTTJ berjumlah RM3000.00.

SPM 2012 juga merupakan pencapaian terbaik sekolah sepanjang penubuhan sekolah ini 13 tahun yang lalu. Kita menbdapat Pola 1 yang bermaksud peratus semua A dan GPS meningkat sepertimana tahun sebelumnya. Peningkatan ini juga adalah buat kali ketiga berturut-turut. Dengan Gred Purata  Sekolah (GPS)5.1 , ia merupakan peningkatan 0.4 mata berbanding tahun sebelumnya iairu 5.5.









Peratusan semua A juga telah meningkat daripada 51% kepada hampir 62% pada SPM 2012, iaitu peningkatan hampir 11 % .

Bilangan pelajar yang mencapai 10A juga merningkat kepada 2 orang , di samping pelajar 9A, 8A dan 7A. Jumlah pelajar yang mendapai 5A ke atas juga bertambah kepada 39 orang berbanding 15 orang pada tahun 2011.

Peningkatan peratusan kelulusan mata pelajaran juga meningkat kepada 14 mata pelajar daripada 22 keseluruhannya.

Pencapaian pada tahun ini sudah pastilah hasil usaha semua pihak khususnya paara pelajar dan para guru yang telah bertungkus lumus untuk membuktikan sekolah ini mempunyai kehebatan dan kesungguhan untuk cemerlang!


Para pelajar dan guru juga telah berjaya menyahut cabaran yang sering dilontarkan oleh Tuan Pengetua iaitu untuk semua warga sekolah mencipta sejarah kecemerlaangan dan seterusnya menjadi sebahagiuan daripada sejarah tersebut! Inilah salah satu ciri warga dan kelompok manusia yang cemerlang1. Iaitu mereka yang sentisa berusaha meletakkan kecemerlangan sebagai sasaran dan berusaha bersungguh-sungguh melalui pelbagai kaedah dan cara untuk merealisasikannya.

Apa yang pasti kejayaan ini memberikan impak dan kesan yang amat manis. bahawa kejayaan dan kecemerlangan hanya dapat dicapai melalui kepercayaan, keyakinan, komitmen dan usaha bersepadu semua pihak untuk merealisasikan wawasan dan visi kita.

Kecemerlangan ini juga memberikan cabaran kepada semua agar berusaha lebih gigih. cabaran paling besar ialah untuk mengekalkan momentum ini dan melonjakkan pencapain ke tahap yang lebih tinggi.  Kita yakin  kita akan berjaya mencapainya.

Tahniah kepada semua warga sekolah yang telah mencipta sejarah dan menjadi sebahagian daripada sejarah kecemerlangan ini. Ayuh ! Kita cipta sejarah kehebatan yang lebih tinggi dan mencipta rekod yang sukar digugat lagi.....















 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...