SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, March 23, 2013

AMIRA FARZANA MENCIPTA SEJARAH-SPM 10A+ PERTAMA DAN PEMENANGAN SKIM INSENTIF KECEMERLANGAN AKADEMIK RM3000.00- 21.MAC 2013-




 
 KEPTUSAN SPM 2012 yang lalu benar-benar telah membawa berita yang amat menggembirakan kepada seluruh warga sekolah! banyak kejayaan dan rekod yang dicipta : Antaranya yang paling menggembirakan ialah apabila AMIRA FARZA TELAH MENCIPTA REKOD SEBAGAI PELAJAR PERTAMA SEKOLAH INI YANG MENCATAT PENCAPAIAN 10A+.
 
 Selari dengan pencapaian tersebut beliau juga telah  mencatat sejarah sebagai pelajar pertama yang menerima hadiah di bawah Skim Kecemerlangan Akademik SMKTTJ sebanyak RM3000.00 ( RINGGIT MALAYSIA: Tiga ribu )
 
Penyampaian slip keputusan ini telah disempurnakan oleh Tuan Pengetua kepada ibu Amira Farzana di ruang legar sekolah di hadapan ratusan pelajar-pelajar lain. Cek sumbangan sebanyak RM 3000.00 pula telah disampaikan oleh Yang Berbahagia datin Murtaziah, isteri YDP PIBG. Sumbangan ini merupakan sebahagian daripada Tabung Kecemerlangan Akademik yang disediakan di sekolah ini oleh YDP PIBG, Dato Mohammad Nordin Hj. Mohammad.
Pada majlis ini juga Tuan Pengetua juga telah  mengumumkan untuk menawarkan hadiah RM1000.00 kepada para pelajar yang mencapai kejayaan 10A  juga.

Diharapkan dengan insentif ini akan menjadi pendorong kepada para pelajar untuk sentiasa mencipta kecemerlangan dan fokus di dalam pelajar mereka. Suatu yang pasti kejayaan AMIRA FARZANA ini seharusnya membuka mata semua pelajar dan ibu bapa..bahawa mereka boleh berjaya di mana-mana sekolah jua, jika ada kemahuan dan usaha dan kegigihan untuk cemerlang!

Insentif ini adalah sebahagian daripada Skim Insentif KecemerlanganAkademik SKOR A yang turut menawarkan insentif pencapaian setiap A di dalam peperiksaan awam ( minimum 6A). penyampaian insentif ini seperti tradisi sebelumnya , akan disampaikan semasa majlis hari Kualiti dan Kecemerlangan Sekolah pada bulan September atau Oktober nanti.

SYABAS!  AMIRA FARZANA.... semoga terus mencipta kecemerlangan dan mengharumkan nama SMKTTJ...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...