SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Thursday, September 27, 2012

PERLAWANAN PERSAHABATAN BOLASEPAK WANITA -SMKTTJ VS SINGAPORE: 6-0 -13 SEPTEMBER 2012, PADANG SMKTTJ

Kemantapan Pasukan Bolasepak remaja Perempuan SMK Taman Tuanku Jaafar, sekali lagi berjaya menarik minat pasukan- pasukan bolasepak negara lain untuk mengadakan lawatan dan perlawanan persahabatan dengan pasukan ini. Pada 13 September 2012 yang lalu, Pasukan bolasepak SMK TTJ telah menerima kunjungan Pasukan Bolasepak sebuah Kolej di Singapura di padang sekolah. Pasukan Singapuira ini sebenarnya adalah terdiri daripada pemain-pemain yang sudah berusia sekitar 23 hingga 28 tahun.
Walaupun pasiukan kita yang rata-ratanya terdiri daripada pelajar tingkatan 5 dan 4, mereka mampu menunjukkan mutu permainan yang hebat. Keputusan akhir adalah SMK Taman Tuanku Jaafar telah berjaya mengalahkan pasukan Singapura ini dengan jaringan yang besar iaitu 6 - 0. Tahniah kepada pasukan bolasepak sekolah di atas pencapaian yang hebat!
BuaT masa ini pasukan sekolah ini masih lagi meneruskan siri latihan mereka pada setiap petang di padang sekolah. Program dan aktiviti terbaharu yang akan mereka serta ialah Lawatan dan perlawanan persahabatan dengan sebuah sekolah di Kuantan , pahang pada 19 Oktober 2012 nanti. Pasukan ini juga dalam ranka persiapan , menyediakan diri untuk Peratndinga Bolasepak ERemaja Asean yang akan berlangsung di Vietnam pada 2013 nanti.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...