SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Sunday, November 14, 2010

Lawatan Ibu Heli Setiawati ke SMK Jelai Felda






Akhirnya, tanpa diduga juga, Ibu Heli Setiawati , guru dari SMPN 13, yang kita lawati di Bandung dahulu, menjejakan kakinya ke SMK Jelai Felda.

Dalam lawatan tersebut , beliau di bawa melawat ke beberapa lokasi tertentu di sekolah. Ternyata beliau begitu kagum dengan keindahan sekolah dan kehebatan kita dalam pencapaian yang kita buat di dalam setiap bidang.

Sebahagian pelajar sempat bertemu dengan ibu Heli serta anaknya Hilda yang begitu mesra bersama pelajar sekolah kita,

Menurut ibu Heli, kita sudah paunyai segala-galanya. cuma 'hasilnya' sahaja yang ditagih kini, terutamanya di dalam dunia ICT ThinkQuest. Berbanding dengan guru-guru dan pelajarnya di Bandung yang serba kekurangan, namun mereka punyai semangat yang amat kental dan jauh meninggalkan kita di peringkat Antarabangsa. Inilah pengajaran yang seharusnya kita ambil dan muhasabah diri kita, iaitu, sejauhmanan komitmen kita ke arah meningkatkan kecemerlangan sekolah kita. Kita seharusnya jauh lebih baik daripada mereka, Namun ternyata semangat dan keinginan atau keghairahan mengejar kecemerlangan di peringkat tertinggi itulah yang kita masih berkurangan.

kita berharap, untuk tahun 2011 ini, kita kan mampu mengubah diri dan memberikan fokus yang lebih kuat di dalam ICT, kerana melalui ICT kita mampu ke peringkat yang tertinggi,,,

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...