SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Monday, November 15, 2010

KEPUTUSAN PERMOHONAN PINDAH 2011...

SEMALAM... semua persoalan telah terjawab...siapa yang berjaya dalam permohonan pindahnya... sama ada perpindahan di dalam negeri atau antara negeri atau di dalam daerah..

Bagi yang berjaya..pastilah gembira. Bagi yang gagal..sudah pasti kecewa...Namun, janganlah dijadikan kekecewaan berpindah itu sebagai penamat kepada kesungguhan bekerja kita pada masa akan datang...tidak semua yang kita inginkan akan tercapai. Kalau tercapai pun, tidak semuanya akan dapat memuaskan sepenuhnya hati kita...dan kalau tidak tercapai pun, bukanlah bermakna tidak ada kebaikan atau rahmatnya...

"Manusia merancang, Allah juga merancang dan sesungguhnya perancangan Allah itu lebih baik".

Allah itu lebih mengetahui apa yang lebih baik dan lebih perlu untuk kita.

Namun realitinya, kemungkinan-kemungkinan yang berlaku adalah disebabkan beberapa faktor: Antaranya:

1. Option guru yang tidak ada atau diperlukan di tempat berkenaan
2. Kekosongan tempat yang tiada
3. Pengganti bagi guru berkenaan tiada, terutama option yang berkaitan.

Apa yang pasti, kita akan merasakan kehilangan rakan-rakan guru yang telah banyak menyumbang jasa, tenaga dan bersama-sama menempuh dugaan yang berat dalam memajukan sekolah ini. Saya sering menyatakan, untuk menjadi guru yang baik, tempatnya ialah di sekolah-sekolah seperti ini...kerana di sini dugaan, cabaran dan rintangannya lebih besar dan kuat...jika kita mampu berjaya di sini, pasti, kita juga akan berjaya di mana-mana juga. Bawalah pengalaman dan ilmu yang ditimba di sini untuk lebih berjaya di tempat baru..kita doakan guru-guru akan berjaya cemerlang..

Bagi yang masih ada di sini, teruskan khidmat cemerlang kita. Jasa tuan-tuan guru masih dan amat diperlukan bagi menghadapi cabaran 2011. 2011 menjanjikan cabaran dan perancangan yang lebih besar..justeru itu, komitmen dan kesungguhan guru-guru amat diperlukan.

Bagi yang berpindah... SELAMAT BERJAYA DENGAN CEMERLANG...TERIMA KASIH DI ATAS SEGALA-GALANYA...

1, Cik Norakasuma
2. Pn. Faizah Yusof@ Hajah Busana
3. Ustazah Norainun Ibrahim
4. Encik Sieva
5. Pn. Suganthi

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...