SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Sunday, April 13, 2014

PERUBAHAN PERANAN PIBG 360 DARJAH DI DALAM MESYAUARAT AGONG PIBG KE 13, 29 MAC 2014..


Perlaksanaan Sarana yg ternyata hebat di SMKTTJ. inilah peranan PIBG yg sebenar. Ibubapa dan guru bersama menjayakan program sekolah. Ibubapa bukan hanya sekadar jemputan ttp memberikan sumbangan tenaga, idea, dan sama2 mengurusakan perjalanan program. Saya tidak pernah melihst gambaran seperti ini selama 30 dalam pendidikan. Tahniah buat guru2 yang sporting dan menerima konsep Sarana dan peranan pibg seperti ini. Seperti kata Pengetua SMK KOTA BAHRU, Kelantan; 'SMKTTJ telah berjaya mengubah peranan PIBG sebanyak 360 darjah'. Syabas buat semua. 


komitmen yang hebat ini terbukti di dalam persiapan dan perlaksanaan Mesyuarat Agong PIBG SMKTTJ kali ke 13 pada 29 Mac 2014 yang lalu. Pihak ibubapa telah berganding bahu menjayakan program ini dan terlibat sama sebagai AJK perlaksanan. 


Ibubapa tidak lagi hanya sekadar hadir memenuhkan tempat kosong dan balik setelah tamat mesyuarat, namun kini mereka turut terlibat membantu, hatta beberapa hari sebelum hari langsung mesyuarat. bermula daripada persiapan awal seperti bunga manggar hinggalah kepada sebagai juru acara, menempah dan menyediakan cenderahati, barangan cabutan bertuah, menyusun kerusi , menyampaikan taklimat sarana kepada ibubapa lain yang hadir dan mengemas ruang mesyuarat setelah tamat mesyuarat. 


Inilah sebenarnya hasrat yang dititipkan di dalam PPPM dan elemen ke 9 di dalam PPPM itu, iaitu penglibatan menyeluruh secara terus ibubapa di dalam aktiviti sekolah. memang inilah kehebatan yang ada di sini yang menjadi kebanggaan buat seluruh warga sekolah dan menjadi tandatanya kepada kebanyakan sekolah lain yang masih gagal melakukannya seperti di SMKTTJ...Buat ibubapa dan seluruh warga sekolah, saya titipkan penghargaan ini melalui sajak saya di bawah ini...

 
Tahniah dan hanya Allah yg dapat membalas segala kebaikan semua.

,jika hari ini
Satu kebaikan yang anda lakukan
Tidak terlihat oleh manusia
Sesungguhnya Allah telah melihatnya.

Jika hari ini
Tidak ada orang
Mengucapkan terima kasih di atas
Kebaikan yang anda berikan,
Sesungguhnya Allah telah
Pun memberikan pahala di atas kebaikan itu.

Jika hari ini
Tidak ada orang yang mencoretkan
Penghargaan buat kebaikan yg diberikan
Sesungguhnya Allah telahpun
Mencatatnya di dalam buku amalan kebaikan

Jika hari ini
Tiada orang yg menghulurkan hadiah
Serta ganjaran di atas kebaikan
Yang diberikan
Sesungguhnya Allah telah menyediakan syurga
Dengan segala kebahagian
Yang berganda buat anda

'Qul inna solati
Wanusuki
Wamahyaya wamamati
Lillahi robbilalamin...

Terima kasih
Buat manusia hebat
Seluruh warga dan ibubapa
SMKTTJ....

23 MAC 2014
Tasik Jaya .
(11 photos)








 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...