SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Thursday, October 11, 2012

Pra -Graduasi di INTI International College & University, Nilai.

SMK Taman Tuanku Jaafar ..bakal tercatat satu sejarah kegemilangan sekolah apabila buat pertama kalinya , sekolah ini akan menganjurkan Majlis Graduasi bagi pelajar-pelajar yang menamatkan tingkatan 5 pada sessi persekolahan 2012 ini. Majlis yang bakal diadakan pada 18 Oktober ini akan berlangsung di INTI International College and University , NILAI .
Bagi menjayakan majlis yang pastinya menjadi satu mercu tanda kegemilangan sekolah ini, sepasukan AJK utama program telah berlepas ke INTI untuk meninjau keadaan dewan dan kelengkapan yang terdapat di sana dan merancang persiapan yang perlu dilakukan pada masa kejadian itu nanti. Ini merupakan satu inisiatif awal yang dilakukan oleh pengurusan program ini yang diketuai oleh Puan Fadhilah Hashim, KB Teknik dan Vokasional yang bertindak sebagai Penyelaras program. Turut sama di dalam lawatan ini adalah Pengurus Acara, Puan Hjh Rosiah, Puan Yusrina Hanim, Puan Sabariah Seman (Fotografi/ Krew Lensa), Cik Khalila (ICT), Puan fadhilah Mustafa Johari ( pengurusan pentas dan dewan), Puan Roziah (Jamuan), Ustazah Rafeah, puan Rohayati, Puan Noraishah. Tuan pengetua juga turut hadir memantau persiapan dan kedudukan dewan bagi mendapatkan gambaran lebih jelas bagi kelancaran program itu nanti.
Pihak sekolah , mengucapkan syukur dan terima kasih tidak terhingga kepada INTI College kerana memberikan kemudahan menggunakan tempat dan kemudahan peralatan bagi menjayakan majlis Graduasi SMKTTJ buat kali pertama ini. semua ini adalah hasil daripada hubungan baik antara sekolah dan pihak INTI dan merupakan satu daripada impak program Kolaborasi sekolah dan agensi-agensi luar seperti INTI College ini.
Rata-rata ahli rombongan berpuashati dengan kemudahan yang terdapat di sini. Mungkin ada beberapa perkara yang perlu ditokok tambah bagi menambahserikan lagi majlis itu nanti. Semua perkara ini telah dibincangkan bersama dan kita yakin di bawah pimpinan Puan fadhilah Hashim , selaku penyelaras dan Puan Rosiah sebagai pengurus Acara, majlis ini akan memberikan kesan kenangan terindah buat para Graduan SPM SMKTTJ pada kali ini.
Walaupun , ini merupakan kali pertama majlis seumpama ini diadakan, namun kerterujaan untuk menjayakannya amat jelas terlihat pada wajah setiap guru dan para pelajar. Walaupun pada awlnya, majlis ini menghadapi masalah , namun masalah tersebut dapat di atasi dan sambutan para pelajar amat memuaskan. Dijangkakan hampir semua 256 orang pelajar tingkatan 5 sekolah ini akan menyertai majlis ini. Moga-moga ia akan sukses dan meninggalkan kenangan terindah buat kita semua . InsyaAllah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...