SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Sunday, October 14, 2012

MERANCANG KECEMERLANGAN BOLASEPAK REMAJA PEREMPUAN BERSAMA FAM..12 OKTOBER 2012

Pertemuan antara Tuan pengetua dengan Pn. Zhang dan Encik Smith Ampuling bertujuan untuk merangka program dan mencari jalan penyelesaian ke arah memantapkan lagi program Pembangunan Akar Umbi Bolasepak remaja Perempuan FAM yang berpusat di SMK TTJ ( bagi Negeri Sembilan). Pertemuan ini sebenarnya telah lama diatur , namun disebabkan oleh kesibuakanmasing-masing, maka baru kinilah pertemuan ini dapat direalisasikan. Tujuan pertemuan ini adalah untuk membincangkan program pembangunan bolasepak perempuan di negeri ini , khususnya bolasepak remaja Perempuan. Memandangkan sebahagian besar pemain negeri Sembilan dan Malaysia itu sendiri (bawah 17 tahun) berada di SMKTTJ, maka secara tidak langsung ia juga bertujuan untuk meningkatkan lagi pencapaian pasukan ini agar lebih hebat dan mantap.
Dalam pertemuan ini , pihak sekolah melalui Tuan Pengetua sendiri telah menberikan jaminan untuk membantu pembangunan bolasepak ini dan bersedia bekerjaasama dengan pihak FAM khususnya Puan Zhang selaku ketua jurulatih bolasepak Remaja Malaysia. Beberapa kekangan yang dihadapi oleh pihak FAM , khusunya kakitangan akan sedia dibantu oleh pihak sekolah melalui jawatankuasa pembangunan bolasepak remaja perempuan sekolah yang diketuai oleh Puan Mogannambal. Buat masa ini juga pihak sekolah telah menyediakan beberapa peralatan seperti jersey khusus bagi pasukan ini. Pihak sekolah juga telah berusaha mengumpulkan sedikit dana , khusus bagi membantu perjalanan pasukan ini khususnya bagi melaksanakan aktyiviti riadah dan lawatan. Ini semua adalah hasil usaha sekolah sendiri.
Masalah dana memang merupakan suatu masalah yang agak besar yang dihadapi oleh program ini. Sehingga kini , bantuan yang diturunkan oleh FAM sendirei adalah amat terhad. Justeru itu , sebahagian pemain terpaksa menampung sendiri kos-kos berkaitan dengan pakaian latihan dan jersey perlawanan. Justeru itu, pihak sekolah sedang cuba berusaha membantu sekadar yang termampu untuk memberikan sedikit keselesaan kepada pemain dan pasukan. Sekolah ini sering dikunjungi oleh beberapa pasukan daripada luar negara untuk mengadakan perlawanan persahabatan. Sehingga kini pasukan seperti Australia Barat, China, Singapura telah pun mengadakan perlawanan persahabatan di sini.
Bagi pihak sekolah sendiri, antara usaha untuk membantu kejayaan program ini ialah dengan inisiatif mewujudkan kelas sukan yang sebahagian daripada pelajarnya ialah pemain bolasepak remaja perempuan ini. Apa yang diharapkan hasil pertemuan ini ialah persefahaman akan dapat dijalin dengan lebih baik dan program ini akan berjalan dengan lancar dan sukses...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...