SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Wednesday, August 15, 2012

MESYUARAT GURU -GURU ICT SEMPENA PROGRAM PEMBUDAYAAN AL-QURAN DAN TADARUS PERDANA TAMAN TUANKU JAAFAR, 1 OGOS 2012

Dalam persiapan untuk menghadapi perlancaran Program Pembudayaan Al-Quran dan Tadarus Perdana komuniti, satu mesyuarat jawatankuasa ICT program telah dilangsungkan pada 1 OGOS 2012 di Balai Konfrensi sekolah. Tujuan mesyuarat ini adalah untuk merangka pelan penggunaan skype dan live steaming antara sekolah-sekolah yang terlibat bersama jawatankuasa induk ICT program iaitu di bawah Cosmopoint Seremban, yang dipengerusikan oleh Tuan pengetua sendiri dan Encik Hafiz Shukor, iaitu Pengurus Pusat Cosmopoint Cawangan Seremban.
Semua sekolah telah menghantar wakil dan taklimat adalah berkisar sekitar beberapa keperluan asas yang perlu ada oleh semua sekolah yang terlibat dan menetapkan hari percubaan penggunaan skype berkenaaan. Mesyuarat juga memutuskan untuk mengadakan percubaan penggunaan skype pada hari isnin , 6 ogos 2012 , jam 10 pagi. semua guru ICT sekolah diminta bersedia pada waktu berkenaan bagi menguji tahap kesediaan penggunaan skype dan live streaming di semua sekolah.
Mesyuarat juga memaklumkan URL bagi penggunaan live streaming bagi tujuan semua sekolah erkenaan dapat mengikuti perkembangan yang berlaku di lokasi utama , SMK Taman Tuanku Jaafar, semasa program berkenaan berlangsung. Mesyuarat juga telah memutuskan jadual aktiviti berkaitan ICT yang akan dilakukan pada hari berkenaan. Pihak sekolah SMK Taman Tuanku Jaafar juga telah menyediakan 2 otrang pelajar yang akan bertindak sebagai wartawan bagi menemuramah pengetua dan guru besar serta beberapa pelajar yang berda di lokasi-lokasi lain.
mesyuarat tamat sekitar jam 12 tengahari dan pengerusi memohon agar semua sekolah bersedia gar perjalanan program tidak akan tergendala .

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...