SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Wednesday, August 15, 2012

LAWATAN MUHIBBAH KE MAMPAN CORPORATION-

Kesempatan yang ada digunakan untuk melakukan lawatan ke pejabat YDP PIBG, Dato Mohamad Nordin di mampan Corperation bersama dengan Saudara mohd. Azam, jurulatih olahraga MSN merangkap penasihat kepada pasukan olahraga sekolah. Kunjungan hormat ini sengaja dilakukan bagi merapatkan silaturahim pihak sekolah dan YDP PIBG. Di samping itu, lawatan juga adalah bertujuan untuk berbincang dengan beliau mengenai masa depan pasukan olahraga sekolah yang baru diaktifkan bermula pada hujung tahun 2011 yang lalu. Antara perkara yang dicadangkan adalah hasrat sekolah untuk mendapatkan jurulatih olahraga yang betul-betul baik dan komited dengan tugas dan mampu melonjakkkan pencapaian olahraga sekolah ke tahap yang tertinggi.
Berdassarkan pencapaian pada kejohanan olahraga peringkat Daerah pada tahun ini, ada di antara pelajar yang dicungkil bakatnya semasa talent ID pada hujung tahun lalu , telahpun menunjukkan prestasi yang baik. Seorang pelajar tingkatan 2 telah mendapat tempat kedua di dalam acara 400 meter, walaupunn berbekalkan pengalaman yang amat sedikit. Justeru itu, dicadangkan agar pasukan olahraga sekolah akan bertandang di peringkat PPD dan Jabatan menggunakan nama sekolah sementara bagi pertandingan di peringkatterbuka, mereka akann diserapkan ke dalam pasukan Mampan Corperation. Begitu jugalah sebahagian daripada atlit-atlit di bawah bimbingan Encik mohamad Azam yang sekarang ini berlatih di Jelai Felda. Sambutan yang diberikan terhadap cadangan ini amat menggalakkan dan pada dasarnya beliau bersetuju. hakikat yang perlu disedari di SMK Taman Tuanku Jaafar ini ialah, kita masih lagi jauh pencaaapaian kita kebelakang berbanding sekolah-sekolah lain . maksudnya ialah kita tidak mempunyai pencapaian yang membanggakan terutama di dalam bidang Ko-Kurikulum berbanding sekolah lain di Seremban dan Negeri Sembilan ini. Pencapaian kita hanya di peringkat Daerah Seremban dan kita juga tidak mencatat kejayaan menjadi johan atau Naib Johan bagi banyak acara. Perkara ini penting, kerana untuk menjadi sebuah sekolah yang hebat dan cemerlang, kita sebenarnya perlu mempunyai pencapaian yang tinggi di dalam bidang ko-kurikulum. Oleh itu, kesediaan YDP PIBG membantu meningkatkan pencapaian di dalam bidang ini
Dalam lawatan ini juga, kami sempat melawat pejabat beliau yang indah dan juga gimnisium beliau yang serba lengkap. beliau juga menawarkan Gyimnisium itu kepada pihak sekolah untuk berlatih.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...