SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, December 3, 2011





Assalammualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera buat semua warga SMKTTJ..

Selamat Menyambut Tahun Baru dan Selamat Kembali semula ke SMK Taman Tuanku Jaafar bagi kita memulakan sessi baru 2012.

Sessi 2011 yang lalu ternyata membawa makna yang banyak kepada kita semua. Beberapa kejayaan telah kita kecapi hasil daripada sebarisan usaha ke arah meningkatkan imej dan kecemerlangan sekolah. Tahnia! Kita telah berjaya melakukan sesuatu yang kelihatan pada mulanya agak sukar untuk dicapai, namun ternyata kegigihan, keyakinan penuh terhadap komitmen dan kerjasama serta impian untuk bersaing dengan sekolah lain, kita mampu menghasilkan kejayaan dengan cemerlang. Kita berjaya mengubah persepsi negatif terhadap kemampuan dan nilai diri kita kepada imej hebat yang menjadi sebutan dan sanjungan. Ini semua membuktikan , bahawa kita mampu BERUBAH dan boleh mencipta KECEMERLANGAN. ‘BERSAMA MENBANGUNKAN KECEMERLANGAN’.

Kini, 2012, menjanjikan lebih banyak usaha perlu dilakukan dengan beberapa inovasi dan deretan tugas yang sedia menanti. Segala-galanya menuntut komitmen, pengorbanan dan keyakinan tinggi kita semua.

Bagi tahun 2012 ini, kita memilih slogan, ‘LONJAKKAN KECEMERLANGAN’ sebagai satu manifestasi semangat padu kita untuk mencipta kejayaan yang lebih gemilang. Kejayaan-kejayaan yang dicapai pada tahun 2011 yang lalu mestilah dipertahankan dan dipertingkatkan lagi ke tahap yang lebih tinggi di samping mencipta kejayaan-kejayaan baru pada tahap yang lebih tinggi juga. Justeru itu, setiap warga sekolah haruslah menetapkan KPI (Key Perfomance Index) masing-masing ke tahap yang tinggi. Dalam hal ini KUALITI, KREATIVITI dan INOVASI adalah menjadi pra –syarat penentu kepada setiap tindakan dan usaha yang diambil. Ingatlah..
The greatest danger for most of us
is not that our aim is too high and we miss it, but that is too low and we reach it’

Pasanglah impian masing-masing ke arah kecemerlangan. Jadilah kumpulan guru, staf , pelajar dan warga sekolah yang punyai cita-cita tinggi untuk membuktikan kita punya maruah dan berhak untuk menikmati kecemerlangan.

DARE TO DREAM, DREAM BIG, THINK BIG, ACT BIG ,BE BIG

Sandarkanlah iltizam kita ini dengan IMAN dan MARUAH DIRI serta jadikanlah ia sebagai AMANAH yang mampu mengangkat kita sebagai warga sekolah yang HEBAT…BERTINDAKLAH dengan PANTAS, CEKAP dan LUAR BIASA…’DARE TO BE DIFFERENT..

INSYAALLAH…kita pasti berjaya meLONJAKKAN KECEMERLANGAN…

1 comment:

MH said...

Terima kasih cikgu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...