SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Tuesday, November 22, 2011

.RM120 Ribu diangihkan dalam masa 1 Jam...






RM120.000.00 dalamtempoh 1 jam!

Menakjubkan! Namun itulah realitinya,apabila wang sumbangan untuk bantuan persekolahan bagi sessi persekolahan tahun 2012 berjaya diagihkan dalam tempoh 1 jam sahaja iaitu bermula pada jam 11 pagi hingga jam 12 tengahari pada 18 November 2011 yang lalu. Ini juga bermakna hampir 1400 orang penjaga dan ibubapa bagi pelajar SMKTTJ hadir ke sekolah di dalam program yang diadakan di sekolah! Ini juga adalah satu REKOD bagi bilangan penjaga yang hadir ke sekolah,,,

Sebelum ini , rekod teramainya ialah pada majlis Hari Kualiti dan Anugerah Kecemerlangan pada 11.11.11 yang lalu, apabila hampir 500 orang ibu bapahadir ke sekolah!

SMKTTJ banjir demgam kehadiran para ibubapa seawal jam 8 pagi, walaupun surat pemberitahuan yang diedarkan sebelumnya memaklumkan bahawa pengagihan wang akanhanya dapat dilaksanakan selepas jam 10.30 pagi. Pengagihan wang ini pada dijadualkan akan disempurnakan oleh YB Senator Dato Mohd. Najeeb Bin Abdullah pada jam 10.30 pagi. Namun disebabkan YBmempunyaiprogram yang ketat, beliau hanya dapat hadir ke sekolah pada jam 10.55 pagi. Keadaan laluan ke sekolah yang sesak dengan kenderaan ibu bapa juga telah memaksa YB memberhentikan kenderaan jauh daripada pintu pagar sekolah dan terpaksa berjalan kaki memasuki kawasan sekolah. Tuan Pengetua yang menyambut kedatangan beliau di piontu pagar,terus membawa Yb ke pentas di ruang legar sekolah untuk majlis penyempurnaan agihan wang berkenaan. YB yang pada awalnya dijadualkan akan menyampaikan ucapan, telah membatalkannya disebabkan suasana riuh rendah ibu bapa dan pelajar yang sangat terja untuk menerima wang dan tidak akan memberikan fokus kepada ucapan YB. Pengetua, kemudianya telah membuat pengumuman pengagihan wag dimulakan pada jam 11 pagi.

YB Dato Mohd. Najeeb kemudiannya dipelawa oleh Tuan Pengetua untuk ke kaunter/meja kelas tertentu dan membuat penyerahan wang kepada ibu bapa setelah segala butiran disemak oleh guru tingkatan. Pada kesempatan itu juga , beliau sempat bersamah mesra bersama-sama ibu bapa pelajar yang enerima wang berkenaan. Sekitar jam 11.30 pagi, YB memohon izin untuk pulang untuk urusan lain. Bagi pihak seluruh warga sekoalh, kita ucapkan ribuan terima kasih kepada YB Dato yangsudi menjayakan program kita.

Saya ingin merakamkan ucapan terima kasih dan tahniah kepada semua guru dan staf yang terlibat di dalam program ini. Kecekapan para guru tingkatan di dalam mengagihkan wang berkenaan membolehkan kita menyelesaikan bayaran dalam tempoh masa yang begitu cepat.

Bagi para ibu bapa dan para pelajar yang menerima wang bantuan inidiharapkan agar dapat menggunakan wang ini untuk persiapan pembelajaran pada sessi 2012 nanti.Kita berharap agar tidak akan timbul sebarang masalah khususnya di dalam soal pakaian lengkap dan peralatan perlu bagi setiap pelajar. Kita harappada tahun hadapan kita akan dapat membentuk imej baru yang lebih cemerlang kepada para pelajar kita. Di samping oitu, jangan lupa juga kepada para pelajar yang masih berhutang kepada PIBG dan sekolah agar dapat menjelaskanya. Hutang Tetap Hutang!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...