SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, January 30, 2010

LAGI INOVASI DI SMK JELAI FELDA...






Antara innovasi yang dilakukan di SMK Jelai Felda bagi tahun ini ialah sudut kecemerlangan sekolah. Sudut ini memaparkan kecemerlangan sekolah di peringkat negeri dan kebangsaan. Tujuan sudut ini diadakan adalah untuk membuka minda dan kesedaran pelajar akan kehebatan sekolah. Moga-moga pelajar akan berasa bangga dan seterusnya teruja untuk mencipta kecemerlangan berpandukan rekod kecemerlangan yang telah ada. Di samping itu juga dipamerkan juga gambar -gambar dari program -program yang diadakan. Perasmiannya telah dilakukan oleh Tn. Hj. Mad. Aris Azis, PPD Tampin pada 25 Jan 2010 yang lalu.

Seterusnya ialah Catatan Rekod Dunia acara Olahraga di tangga menuju ke padang sekolah. Ia bertujuan untuk memaparkan imej olahraga sekolah sesuai dengan watak sekolah iaitu olahraga. Sekurang-kurangnya ia akan memberikan motivasi ke arah meningkatkan pencapaian olahraga di kalangan atlit sekolah. Seorang pelajar kita Mohd. Firdaus Mazelan diberitakan sudah tersenarai di antara calon olahraga ke Kejohanan Olahraga Remaja Dunia di Canada.Tahniah! Kita berasa bangga dengan pencapaian atlit SMK Jelai Felda,

Sebagai sebuah Sekolah Bestari 5 Bintang, kita juga telah membudayakan sistem penyampaian maklumat berkomputer dengan penggunaan TV maklumat. Kini segala maklumat, seperti jadual guru ganti, jadual guru bertugas, takwim, berita terkini sekolah dan sebagainya dapat diperolehi daripada tv ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...