SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Thursday, February 17, 2011

SEKITAR MAJLIS PERASMIAN PROGRAM PEMBUDAYAAN ICT DAN KEROHANIAN BERSAMA KOMUNITI











11 fEBUARI 2011, adalah hari yang bersejarah bagi SMK Jelai Felda, Gemas apabila Majlis Perasmian Program Pembudayaan ICT dan Kerohanian bersama Komuniti telah berjaya disempurnakan oleh YB Dato Hjh. Zainab Binti Hj. Nasir, Exco Kerajaan Negeri dan ADUN Gemas. Turut hadir di dalam Majlis ini adalah Tuan hj. Mad Aris Azis, Tuan PPD Tampin, Tuan Pengurus Felda Wilayah Raja Alias, Ust. Zakaria Hitam, dari Jabatan Agama Islam Negeri Sembilan, Tuan Pengetua SMK Tunku Abdul Rahman, Gemas, Pengetua SMK Gemas, Guru Besar, Ketua-Ketua Kampung , Ajk Masjid, Pegawai BTP Negeri dan ibubapa.

Program telah dilangsungkan di Dewan Bestari SMK Jelai Felda sejak jam 8/30 pagi dan berakhir sekitar jam 12.30 tengahari. Sepenjang program ini berlangsung (sejak Khanis), pihak JAKIM dan RTM telah merakamkan setiap aktiviti yang dijalankan untuk dimuatkan di dalam Program Persada Journal, RTM TV 1.

Program ini merangkum beberapa aktiviti atau program kecil iaitu, Program Imarah Masjid Melalui ICT, Program Kerohanian/ BADAR, Program Kelas UIAM, Program ThinkQuest, Program Kedai Kek dan Roti PPKI.

Program ini mempunyai objektif utama iaitu:

1. Merapatkan hubungan sekolah dan komuniti melalui program koloberasi
2. Sekolah menyumbang kepakaran untuk kesejahteraan komuniti terutamanya di dalam IT
dan Kerohanian/ sebagai satu khidmat kemasyarakatan
3. Memajukan pengurusan masjid melalui ICT
4. Melatih AJK masjid di Gugusan Jelai Felda dengan kemahiran ICT/ Internet
5. Mendekatkan pelajar ke pada masjid melalui pengaksesan internet di masjid dan
menjadi AJK ICT dan rakan ICT masjid
6. Membentuk sahsiah terpuji pelajar berasaskan budaya Islam
7. Membentuk budaya dan senario baru di kalangan pelajar dan remaja Felda melalui k
konvoi ke Masjid.
8. Memodenkan pentadbiran dan pengurusan masjid terutamanya berkaitan ICT
9. Menyumbang ke arah kerjaya di kalangan pelajar lepasan PPKI

Pihak RTM juga merakamkan program dan aktiviti masyarakat d Jelai Felda ini terutamanya masjid, majlis kenduri masyarakat di sini dalam usaha memaparkan hubungan kerjasama yang terjalin di felda Jelai ini. Sesungguhnya ini merupakan suatu peluang bagi sekolah dan masyarakat mempromosikan Felda Jelai ini di samping mengikis segala unsur negatif yang dipaparkan selama ini.

Pihak sekolah mengucapkan ribuan terima kasih kepada tetamu , guru-guru, pelajar, ibu bapa dan semua rakan koloberasi sekolah di atas kerjasama menjayakan program ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...