SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, September 19, 2009

HARI RAYA AIDIL FITRI -DATANG LAGI

Hari ini Aidil Fitri datang lagi... Kehadirannya menandakan tamatnya Ramadan yang penuh dengan keberkatan dan bulan melatih diri kita untuk menahan diri daripada melakukan perkara yang dilarang di samping meningkatkan amal ibadah. Namun kehadiran syawal bukan bermakna kita akan meninggalkan segala amalan mulia di sepanjang Ramadan. Sebaliknya haruslah meneruskannya di samping kita bergembira meraikan kedatangan syawal ini. Janganlah pula syawal ini menjadi bulan yang dipenuhi dengan nafsu dan amalan buruk sehingga menjejaskan iman dan juga kesihatan diri. Kepada semua diucapkan "SELAMAT HARI RAYA 'maaf zahir dan batin.

Hari raya ini merupakan tahun kedua arwah ibu saya meninggalkan kami dan pada tahun ini pula adik kami menemui Tuhan penciptanya. Kepada kedua-duanya , didoakan agar roh mereka di tempatkan di kalangan orang yang beriman.

Hari raya juga harus menjadi kita berhati-hati dengan keselamatan kita terutama di jalan raya. Musim perayaan menyaksikan banyak sekali tragedi yang berlaku. Hati-hati dijalanraya dan amalkan berbudi bahasa semasa pemanduan.

Kepada pelajar, peperiksaan PMR dan SPM semakin hampir dengan kehadiran syawal. Semua anak-anak tidak leka dan meneruskan persiapan untuk menghadapi peperiksaan tersebut.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...