SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Wednesday, April 1, 2015

Mesyuarat Jawatankuasa Sekolah Milik Komuniti SMKTTJ kali pertama ,13 Mac 2015



Mesyuarat Jawatankuasa Sekolah Milik Komuniti SMKTTJ telah mengadakan mesyuaratnya buat kali kedua  pada tahun ini pada 13 Mac 2015 yang lalu bagi membincangkan  program Minggu Pencegahan dan Pendidikan Dadah peringkat sekolah dan Perlancaran program PPDa Peringkat Negeri Sembilan yang akan berlangsung pada 24 April 2015 nanti.

Mesyuarat pada hari ini yang dipengerusikan oleh Tuan Pengetua, turut menjemput wakil-wakil agensi awam dan jabatan kerajaan turut bekerjasama di dalam  menjayakan program ini.







Jawatankuasa sekolah Milik Komuniti SMKTTJ yang dipengerusikan oleh Yang Berhormat Tuan Ghazali Wahid, ADUN Paroi sebelum ini juga telah bekerjasama dengan PIBG dan SMKTTJ untuk menjayakan satu lagi program besar iaitu Program Larian Amal SMKTTJ yang akan diadakan pada 12 April 2015 ini yang  bertempat di KIP MART , Senawang.

Mesyuarat pada hari ini telah dihadiri oleh JPNS, PPD Seremban, Majlis Belia Negeri Sembilan, Kemas, Penjara, Polis Senawang, PIBG, Azzahara Akademi Konsultansi, Sarana , Jabatan perpaduan, Biro Tatanegara dan pihak sekolah sendiri.

Aktiviti yang dirancang pada Minggu PPDa selama 1 minggu ini mengadungi aktiviti yang pelbagai seperti:

1. Pertandingan melukis poster
2. Pertandingan esei
3. Pertandingan sudut PPDa terbaik
4. Pameran oleh agensi kerajaan dan swasta
5. Pertandingan Puisi

Majlis penutupan program pula akan diadakan pada sebelah malam pada 24 April ini dengan pengisian seperti:

a) Solat maghrib berjemaah
b) Persembahan Taranum
c) Perkongsian Pengalaman Banduan tali gantung
d) Qasidah dan Madeh
e) Forum PPDa

Majlis ini terbuka kepada semua warga sekolah dan penduduk sekitar dan diadakan pada waktu malam.

Bagi majlis ini , pihak sekolah mengucapkan jutaan terima kasih kepada beberapa agensi awam yang telah menyatakan persetujuan untuk menaja program ini. Diharapkan program ini akan menjadi suatu menifestasi terbaik bagi menjelaskan konsep 'Sekolah Milik Komuniti" dan Sarana ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...