SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Tuesday, October 29, 2013

PERSIAPAN PEMBENTANGAN ANUGERAH PIBG CEMERLANG DAERAH SEREMBAN 2013
















HEBAT...DAN SYABAS!

Beginilah semangat yang ditunjukkan oleh Jawatankuasa Persiapan Anugerah PIBG Cemerlang peringkat Daerah Seremban dari SMKTTJ.

Semangat dan motivasinya juga datang daripada komitmen yang ditunjukkan oleh YDP PIBG sekolah ini sendiri iaitu Dato Mohammad Nordin yang bersedia menjalani latihan pra-penilaian pembentangan ' untyuk majlis yang diadakan pada hari selasa 29 Okt 2013 , jam 8.00 pagi di SK Sikamat.

Dato YDP 'terpaksa ' menjalani 2 kali latihan pembentangan sebelum pembentangan sebenarnya. Pada 28 Oktober 2013, beliau terpaksa membentangkan buat kali pertama pada jam 2 .00 petang dan kali kedua pula pada jam 6.00 petang.

Pada pembentangan yang pertama, terdapat beberapa kelemahan dari segi datan dan bahan yang menyokong pembentangan. Pada pembentangan kedua pula , yang turut dihadiri oleh Tuan Pengetua di samping AJK yang lain, beliau terpaksa membentangkannya sekali lagi dengan tambahan bahan dan bukti dokumentasi yang baru.

Semua AJK yang hadir pada petang itu, yang terdiri daripada Pengetua, Cik Norliza Nordin (SU PIBG), Puan Sabariah, Puan Hasni dan Encik Ramalinggam, telah memberikan pandangan dan berkongsi idea untuk memamstikan pembentangan yang dihasilkan berkesan dan mampu menjadi johan.

Sikap 'sporting' Dato yang sudi menerima teguran dan bersama sehingga jam 7.40 malam, menguatkan lagi azam setiap AJK untuk membantu sekolah kita menjadi johan peringkat daerah Seremban.

 



Ternyata tidak sia-sia pengorbanan para guru ini di dalam membantu penyertaan kita ke dalam pertandingan ini. Walaupun terpaksa balik sehingga jam 8.00 malam ( Puan Sabariah/ Puan Hasni dan Cik Norliza balik lebih lewat daripada itu..), Dato telah sudi menjamu kami makan Piza Hut yang diorder terus ke makmal komputer..

 



(Maklumat Terkini- KITA TELAH MENJADI JOHAN DAERAH SEREMBAN DAN BERTANDING DI PERINGKAT NEGERI PADA 4 NOV 2013..TAHNIAH DAN SYABAS!...)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...