SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Friday, September 17, 2010

PERSIAPAN JAMUAN HARI RAYA SMK JELAI FELDA..











ALHAMDULILLAH...Segala perancangan yang diatur telah terlaksanan jua...Hari ini seluruh warga sekolah telah sepakat dan bergotong royong membuat persiapan untuk mengadakan majlis sambutan hari raya peringkat sekolah pada esok iaitu bersamaan 18 September 2010.

Persiapan sebenarnya telah bermula sejak sebelum cuti hari raya yang lalu apabila guru-guru bersama staf dan pekerja swasta telah bertungkus lumus di dalam bulan puasa untuk mencari kayu api untuk kegunaan pada hari ini.

Pada pagi ini, gotong royong menyediakan bahan untuk membuat lemang, rendang, kueh dan sebagainya telah bermula. terharu juga melihatkan kerjasama dan komitmen semua yang terlibat, yang bersungguh-sungguh untuk menjayakan majlis ini. Dengan dikepalai oleh chef cikgu Roziemaizah, semua orang amat teruja membantu membuat persiapan. Tidak lupa juga beberapa orang pelajar yang turut membantu.

Aktiviti ini sebenarnya dapat merapatkan hubungan dan menunjukkan semanat setiakawan dan teamwork yang hebat yang ada di kalangan warga sekolah. Dalam gotong royong sebegini, semuanya membantu. Tidak kira siapa, pekerja, guru, staf, guru kanan, penolong kanan atau pengetua, sama-sama bergotong royong membantu mengikut kebolehan dan kemampuan masing-masing. Tahniah kepada semua...Anda Memang Hebat...

Di samping itu, persiapan pentas dan dewan jamuan di kantin juga telah diatur sejak pagi. Beberapa orang guru yang 'pakar' dalam penyediaan tempat makan dan pentas perasmian majlis telah bergotong royong menyediakan tempat dengan cukup baik.

Menjelang jam 6.15 petang , hampir semua persiapan terutamanya lemang, telah habis masak semuanya. Senarai makanan atau aktiviti yang pada awalnya hanyalah berupa penyediaan lemang dan rendang, bertambah kepada beberapa jenis makanan lain. Rendang ayam, nasi himpit, kueh kuaci labu dan kueh talam pulut, turut dibuat.. Itulah ragam kalau dah ke dapur atau mula memasak...idea dan perancangan tiba-tiba muncul dan bercambah...

kepada semua...SELAMAT HARI RAYA , MAAF ZAHIR DAN BATIN....ESOK KITA BERJAMU DI SEKOLAH..

p/s Kepada semua, bekas pelajar, ibu bapa dan semua pelajar...Jemput datang bersama-sama meraikannya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...