SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Tuesday, September 14, 2010

MAJLIS jALINAN kASIH bEKAS pELAJAR smk jELAI fELDA






ALHAMDULILLAH...Perancangan yang diatur semenjak awal tahun lalu akhirnya menjadi kenyataan, apabila majlis berkenaan dapat disempurnakan pada 12 September 2010 bersamaan 3 Syawal yang lalu di Dewan Bestari sekolah.

Sekalung tahniah kepada JK Program yang diketuai oleh Sdr Sheh Yacob dengan dibantu oleh Cik Hazlin, Gym Ahli Sukan dan beberapa rakan lain. Amat cemerlang dan meriah!

Sejumlah hampir 200 orang bekas pelajar , bekas guru dan 2 orang bekas pengetua turut
hadir. Bekas pengetua pertama Hj. Mohd. Azahar dan Dato Hj. Azam bin Hj. Md. Atan bersama pasangan masing-masing turut menyerikan majlis. Suatu yang amat membanggakan apabila bekas pelajar yang hadir meliputi bekas pelajar daru daripada bekas pelajar daripada pelbagai tahun iaitu daripada kumpulan pertama hinggalah yang terkini (2009).

Bagi bekas-bekas pelajar, terutamanya yang telah lama meninggalkan sekolah, sudah pasti ia merupakan hari yang amat dinantikan. Bukan sekadar dapat menyambut hari raya sambil menikmati hidangan , malah kegembiraan bertemu rakan-rakan yang telah terpisah lama, merupakan detik yang paling manis. Sudah pastilah pelbagai cerita dan kenangan nostalgia yang ingin dikongsikan, disamping keinginan untuk melihat perkembangan diri rakan-rakan. Ramai yang telah berkeluarga, wajah sudah berubah, penampilan sudah berbeza dan kerjaya tersendiri...Namun kenangan sudah pasti sama..iaitu di sekolah yang menjadi tempat menuntut ilmu... Apatah lagi kesempatan bertemu dengan bekas guru dan pengetua...

Bagi Alumni , pihak sekolah sentiasa sedia untuk bekerjasama dalam usaha membantu adik-adik di sekolah ini. Malahan kami bercadang untuk memberikan suatu bilik khas buat Alumni untuk memudahkan mereka menjalankan aktiviti membantu pelajar di sekolah ini. Beberapa projek lain juga boleh dibincangkan.

Adalah diharapkan, program ini akan dapat diteruskan pada tahun-tahun mendatang. Bagi bekas pelajar, sokonglah usaha murni ini supaya kita dapat menyatukan semua kekuatan yang ada di jelai Felda ini, terutama di kalangan bekas pelajar untuk memastikan sekolah kita tetap maju dengan cemerlang..

Selamat Hari Raya , Maaf Zahir Batin...

2 comments:

Mirlynn said...

Harap dpt buat yang terbaik pd masa akan dtg dan bersedia membantu pihak sekolah dlm meningkatkan kecemerlangan akademik dan sahsiah pelajar....

omar said...

Terima Kasih. Semoga Alumni SMK Jelai Felda akan terus maju dalam merangka program untuk kepentingan bersama

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...