SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Thursday, July 22, 2010

PROGRAM PEMBESTARIAN PENDIDIKAN PERINGKAT DAERAH TAMPIN 2010- PERKONGSIAN PENGALAMAN DENGAN SMK JELAI FELDA

















Program ini yang dijalankan di SMK Jelai Felda sebagai tuan rumah, telah diadakan pada 22 Julai 2010 dari jam 8.00 pagi hingga 5 petang. Seramai 130 peserta yang merangkumi pengetua, Guru Besar dan Penyelaras Bestari sekolah -sekolah daerah Tampin telah hadir.

Program ini merangkumi aktiviti seperti perkongsian pengalaman ke arah pencapaian 5 Bintang oleh Pengetua SMK Jelai Felda dan Encik NoorHaslin yang merupakan penyelaras ICT dan Jurulatih Utama ThinkQuest, Penerangan tentang Pembudayaan ICT oleh Encik Azalan, PP BTPNS. Tetamu kehormat adalah Encik Abdullah Yusof, KPP BTPNS dan Timbalan PPD Tampin , Puan Siti Noredah Ujang.

Disamping itu para peserta telah diberi peluang melawat bilik-bilik khas di sekolah ini iaitu, Makmal Komputer Terbilang, Bilik Akses, Program Pendidikan Khas dan Anjung Juara. Di samping itu para pengetua dan Guru Besar dapat melihat hasil-hasil aktiviti sekolah dan membawa pulang ole2 berupa pamplet daripada setiap unit / bilik terlibat dan kek hasil masakan pelajar pendidikan khas.

Rata-ratanya para peserta berpuasahati dengan program yang diadakan dan berasa kagum dengan pencapaian sekolah dalam setiap bidang yang dipamerkan, terutamanya yang berlaitan dengan projek ThinkQuest dan PBL sekolah. Melihatkan imej pelajar-pelajar program ini sudah cukup untuk menerangkan komitmen dan kesungguhan kita dalam menajayakan program ICT dan melonjakkan nama sekolah.

Terima kasih kepada pihak BTP , PPD dan PKG Gemas yang telah memilih SMK Jelai Felda untuk menjadi peneraju utama program ini. Sekolah akan sentiasa bersedia menerima amanah sesuai dengan hasrat kita menjadi sekolah cemerlang ICT..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...