SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Friday, May 29, 2009

Smk Jelai Felda with national and international NGO's in a special programme for the student of SMK Jelai Felda-

the NGO's are Muslim Aid Asia, Yayasan Muslimin Malaysia,Perimu, and Pertubuhan Penawar Warisan Selangor and Kuala Lumpur. There are 40 facilitators who will conduct the course to as many as 100 students, mostly from BADAR unit and others. I would like to dedicate my thankness to all of you guys especially from the Muslim Aid Asia, lead by Mr. Muhammad Bin KamarulAzizi and to the teachers and students from this school, especially to Ustaz Rizal Kemis. Sadly I can't attend the whole programmes, but can only manage to be with all of you until 12 midnight, today.

Program Kesedaran Remaja Felda


Lokasi: SMK Jelai Felda di Gemas Negeri Sembilan
Tarikh: 29-31 May 2009
Penganjur: Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid), Yayasan Muslimin, Perimu, Penawar Warisan Selangor dan Kuala Lumpur, dan Riders Malaya Community

Alhamdulillah, selesai Program Kesedaran Remaja Felda di SMK Jelai Felda di Gemas Negeri Sembilan. Program kali ini mendapat sambutan yang menggalakkan dari kalangan pelajar SMK Jelai Felda. Pada awalnya, kami diberitahu hanya 80 orang pelajar sahaja yang akan terlibat, tetapi atas permintaan yang menggalakkan, jumlah pelajar telah melebihi 100 orang telah terlibat dengan program kesedaran ini.


latihan dalam kumpulan

fasilitator dari Riders Malaya (RMC)

Program ini merupakan salah satu 'community building' yang telah mendapat sokongan penuh dari Muslim Aid, Yayasan Muslimin yang aktif dengan masalah gejala sosial dikalangan remaja, Riders Malaya Community (RMC) yang merupakan komuniti forum internet yang mengumpulkan peminat-peminat motorsikal dari seluruh Malaysia, Perimu yang bergiat aktif dengan seni dan Penawar Warisan. Program kali ini lebih menumpukan kepada gejala mat rempit yang semakin menular dikalangan remaja dan belia masa kini. Ahli-ahli RMC telah menjadi fasilitator dan contoh kepada para peserta. Mereka berkongsi pengalaman mereka bersama peserta, dan sentiasa menegaskan kegiatan merempit tidak membawa sebarang faedah. Kebanyakan ahli RMC mempunyai kerjaya profesional seperti jurutera, arkitek, peguam dan akauntan telah berperanan membantu para peserta untuk mengenal pasti kebolehan dalam diri masing-masing.

sesi bergambar bersama peserta

pelajar SMK Felda Jelai

aktiviti malam kesenian

Program sebegini diharapkan dapat dikembangkan ke sekolah-sekolah lain agar dapat memberi pendedahan kepada pelajar-pelajar tentang jati diri dan perancangan hala tuju hidup. Kami dari Muslim Aid mengucapkan terima kasih kepada pengetua SMK Jelai Felda, Tn Hj Omar Ahmad kerana telah memberi peluang kepada Muslim Aid serta komuniti forum RMC dan NGO-NGO lain untuk bersama-bersama berkongsi pengelaman dan pengetahuan dengan anak-anak Felda Jelai.

p/s lebih banyak gambar di sini

Muhammad bin Kamarulazizi
Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia
Riders Malaya Community

1 comment:

Muhammad said...

It was a great program with the student! We hope to organize more programs like this in the future.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...