SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, August 27, 2011

CERAMAH AL-QURAN DAN SAINS OLEH PROF. MADYA DR. MOHD ARIF KOSMO






BERSEMPENA dengan majlis Khatam Al-Quran peringkat sekolah yang diadakan di Dataran Cemciakawan dan ruang legar, pihak sekolah juga telah menjemput penceramah undangan iaitu Prof. Madya Dr. Mohd. Arif Kosmo yang hadir menyampaikan ceramah berkaitan Al-Quran dan Sains- Pembuktian Kebenaran Al_Quran.

Melalui ceramahnya Dr. Arif Kosmo telah menngupas akan kebenaran Al -Quran dengan bukti-bukti yang dapat dibuktikan dengan penggunaan sains. Apa yang pasti ialah ia membuktikan bahawa Al-Quran adalah satu mukjizat Allah yang tulen diciptakan oleh Allah dan bukanlah rekaan manusia. Segala perkara yang dikaji oleh ahli sains berkaitan dengna kejadian alam ini juga telah dinyatakan oleh Allah di dalam Al-Quran. Hakikat ini telah dibuktikan melalui kajian terhadap ayat-ayat Al_quran dan dibuktikan dengan teknologi terkini. Beberap pengkaji bukan Islam juga telah mengakui kebenaran Al_quran.

Ternyata ceramah yang disampaikan oleh beliau amat menarik dan mengkagumkan. Rata-rata para pelajar dan guru kelihatan terpegun mendengar kupasan beliau dengan bukti-bukti kajian manusia yang menunjukkan kebenaran Al_Quran. Hakikat ini menyedarkan kita akan kebesaran dan kekuasaan Allah yang telah menurunkan Al-Quran sebagai panduan kita. Ia mengukuhkan keyakinan kita sebagai penganut Islam akan kebenaran Al_Quran dan membuktikan kebenaran Al_quran adalah milik Allah, yang diturunkan oleh Allah dan bukan dicipta oleh manusia.

Semoga dengan ceramah ringkas ini dapat mengukuhkan keimanan para pelajar dan guru semua agar kita menjadi penganut yang baik.

Diharapakan juga kita akan dapat menyambungsiri ceramah ini pada masa akan datang

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...