SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, June 25, 2011

SEKITAR SUKAN SEKOLAH KALI KE 11, 2011











aLHAMDULILLAH..AKHIRNYA SUKAN sekolah SMK Taman Tuanku Jaafar telah selamat disempurnakan pada hari Jumaat 24 Jun 2011 yang lalu dengan jayanya. Persmian penutup telah dilakukan oleh Tuan Timbalan PPD Seremban, Puan Maznah Abu Bakar. Tururt hadir adalah YDP PIBG Encik Abd. Hamid Yaakob.

Sukan sekolah telah berjalan dengan lancar dan para atlet sekolah ini telah menunjukkan kesungguhan dan semangat kesukanan yang tinggi dengan memberikan saingan yang cukup hebat di dalam kesemua acara yang dipertandingkan. Acara yang turut menjadi tumpuan ialah acara senamrobik dan perbarisan. Rumah sukan Laksamana (Hijau) telah muncul Juara dengan mendapat 22 Emas meninggalkan pesaing terdekat dengan 8 Emas. Syabas! Ternyata yang paling gembira adalah Guru Penasihatnya Pn. lee yang turut sama menaiki podium dan menjulang piala pusingan johan antara rumah.

Ternyata melalui sukan ini dapat kita kenalpasti beberapa atlet yang berpotensi maju ke tahap lebih tinggi jika mendapat bimbingan dan latihan yang secukupnya serta diberikan insentif kejayaan yang pastinya dapat menarik minat mereka untuk aktif di dalam bidang olahraga.

Beberapa penambahbaikan juga diharapkan akan dapat dilakukan pada tahun hadapan bagi meningkatkan mutu pengelolaan sukan ini .

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...