SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Monday, June 13, 2011

KELAB SIBER SMKTTJ...





HARI INI , penubuhnan Kelab Siber SMK TTJ telah diumumkan di perhimpunan pagi oleh tuan Pengetua. Kelab Siber ini adalah nama baru bagi Briged Siber yang dikenali dulu. Ia merupakan salah satu entiti penting di dalam sesebuah Sekolah Bestari. Justeru itu,sebagai menyahut perubahan berkenaan , pihak sekolah telah menubuhkan Kelab Siber ini di sekolah ini.

Anggota kelab ini adalah terbuka kepada semua pelajar yang berminat di dalam ICT. Namuin begitu bagi memeriah dan melengkapkan keanggotaan kelab ini , pihak sekolah telah menetapkan unit berikut sebagai anggota Kelab Siber SMK TTj:

a. Krew Lensa
b. Editor Majalah Sekolah
c. Wartawan sekolah
d. Bloger Sekolah
e. AJK Web Sekolah
f. AJK Radio Sekolah
g. AJK Video Sekolah

Buat masa ini pihak sekolah juga telah mengambil inisiatif untuk mengadakan beberapa kursus dalam masa terdekat ini bagi mempersiapkan unit ICT sekolah ke tahap yang hebat. Antaranya ialah:

1. Kursus Fotografi pada 25 Jun Ini
2. Kursus Video
3. Kursus Project Base Learning ( Kolaborasi dengan SMK Jelai Felda)
4. Kursus WEB Sekolah ( Kolaborasi dengan Cosmopoint , Cawangan Seremban

Bagi pelajar yang berminat untuk menyertai Kelab Siber boleh memilih untuk memasuki mana-mana unit yang ada di kelab berkenaan. Buat masa ini juga, pihak sekolah sedang berusaha memberi imej baru terhadap Kelab Siber dengan penyediaan T-shirt dan vest yang menarik. Moga-moga , kita dapat membentuk budaya baru ICT di sekolah ini dan juga di daerah Seremban ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...