SLOGAN KECEMERLANGAN 2017

Saturday, March 23, 2013

Penyampaian Watikah Perlantikan Pengawas Baru Sessi 2013-2014 - Pada 9 Mac 2013

TAHNIAH!




Tahniah diucapkan kepada semua pengawas baru SMKTTJ 2012-2013  sempena majlis Penyampaian watikah Perlantikannya telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Brigedier General Dato Abu Musa , Pengarah Pengurusan Kem Port Dickson di Dataran Cendiakawan.




Dalam majlis ini seramai lebih kurang 60 orang pengawas baru telah diberikan watikah perlantikan di samping sejumlah lagi pengawas lama yang sedia ada.












Majlis Penyampaian watikah ini telah dilangsungkan pada jam 7.45 pagi dengan kehadiran yang Berbahagia Dato Abu Musa di perkarangan sekolah dengan disambut oleh Tuan Pengetua dan YDP PIBG serta Guru -Guru Penolong Kanan dan Ketua Bidang yang lain.


Majlis dimulakan dengan ucapan  Tuan Pengetua yang mengingatkan semua pengawas yang dilantik agar sentiasa memegang kepada ikrar dan janji mereka untuk berkhidmat kepada sekolah dengan jujur dan ikhlas. Tuan Pengetua  juga  mengingatkan para pengawas agar menjalankan tugas dengan berhemah, jujur, adil , tegas dan penuh komited  tanpa rasa takut dan bimbang. bagi Tuan Pengetua, segala elemen ini perlu dihayati oleh semua pengawas sebagai pemimpin pelapis  dan orang kepercayaan sekolah. Tugas dan amanah  adalah satu tanggungjawab yang perlu ditunaikan dan bukan sesuatu yang perlu dibangga-banggakan atau menjadikan para pengawas lupa diri dan menjadi orang yang angkuk dan mabuk kuasa!

 Dalam ucapannya juga Tuan Pengetua , mengucapkan syabas dan terima kasih di atas kejayaan para pengawas yang telah terpilih kerana pemilihan pada tahun ini  dilakukan dengan ketat dan mereka juga ditapis di peringkat sekolah dan terpaksa melalui kursus selama 3 hari di Jabatan Pertahanan Awam  sebelum dilantik.  Dalamn pemerhatian beliau juga, Tuan pengetua melahirkan rasa bangga kerana pengawas telah berjaya menunjukkan suatu  perubahan yang sihat di dalam pengurusan perhimpunan semasa di dalam tempoh percubaan.  Beliau juga mengharapkan , agar semangat dan momentum ini dikekalkan sehingga mereka tamat perkhidmatan.

Yang Berbahagia Dato Abu Musa pula di dalam ucapan banyak menyentuh perkara  berkaitan peranan dan ,.kriteria serta nilai-nilai murni yang perlu dihayati dan diamalkan oleh setiap pengawas. Sikap hormat terutamanya kepada ibu-bapa dan guru-guru adalah penting bagi membawa kejayaan pengawas. 




Di samping tugas  sebagai pengawas, para pengawas juga diminta agar tidak melupakan tugas hakiki mereka untuk menuntut ilmu dan mencapai kejayaan cemerlang di dalam akademik.   Jadikanlah  kekurangan diri  untuk menanamkan semangat  dan membuktikan kita boleh berjaya dengan cemerlang!













No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...